Etihad jača flotu Airbus A330, kupuje sedam dugolinijskih A350 i tri kargo verzije

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Shutterstock

Etihad Airways je najavio jednu od najvećih ekspanzija širokotrupne flote u poslednjih nekoliko godina, potpisavši čvrstu porudžbinu za šest Airbus A330-900 aviona i postavši najnoviji kupac A330neo modela.

Avio-kompanija iz Abu Dabija dodatno učvršćuje svoju posvećenost programu Airbus A350, naručujući još sedam A350-1000 letelica, čime je ukupna narudžbina porasla na 27, kao i tri dodatna kargo aviona A350F, pa će buduća flota ovog tipa brojati ukupno 10 vazduhoplova.

Sporazum je potpisan na aeromitingu Dubai Airshow 2025, gde je Etihad predstavio i planove da iznajmi još devet A330-900 aviona od leasing kompanije Avolon, što će značajno povećati kapacitete i u putničkom i u kargo sektoru.

Foto: Shutterstock

Generalni direktor Antonoaldo Neves izjavio je da objedinjena narudžbina potvrđuje Etihadovu strategiju fleksibilne i štedljive dugolinijske flote, navodi belgijski portal Aviation24.

A330neo donosi savršenu kombinaciju efikasnosti i prilagodljivosti za naš regionalni i srednjodometni rast, dok A350-1000 nastavlja da pruža izuzetne performanse na našoj dugolinijskoj mreži“, rekao je on. Dodao je i da će A350F značajno ojačati Etihad Cargo „kako globalna potražnja nastavlja da raste“.

Foto: Shutterstock

Porodica A350, koja je već premašila 1.400 narudžbina, ostaje vodeća Airbusova platforma za daleke destinacije, sa do 25% nižom potrošnjom goriva i emisijama u odnosu na starije modele. Teretna verzija A350F, koja se trenutno sklapa u Tuluzu, biće jedini kargo avion koji ispunjava ICAO standarde emisija za 2027. godinu.

A330neo, pogonjen motorima Rolls-Royce Trent 7000, donosi slične uštede na srednjim i dugim rutama, uz uvođenje Airbus Airspace kabine u Etihadovu flotu. Obe porodice aviona trenutno mogu da lete na mešavini od 50% održivog avio-goriva (SAF), a Airbus planira da do 2030. omogući upotrebu 100% SAF-a.

(Aero.rs)