Šangaj, Oukland i Buenos Ajres povezani najdužom putničkom linijom na svetu
Kineska avio-kompanija Čajna Istern erlajns (China Eastern Airlines) uvela je novu dugu liniju koja je odmah dobila status najduže putničke rute sa međusletanjem u globalnom komercijalnom avio-saobraćaju. Let MU745 polazi iz Šangaja, zaustavlja se u Ouklandu na Novom Zelandu i nastavlja ka Buenos Ajresu, pri čemu prelazi blizu 20.000 kilometara i povezuje četiri hemisfere u jednom putovanju.
Polazak iz Šangaja je u ranim jutarnjim satima sa aerodroma Pudong (PVG), a celokupna ruta geografski je izuzetno specifična: avion preseca i istočnu i zapadnu, kao i severnu i južnu hemisferu. Ovakva konfiguracija do sada je uglavnom bila prisutna u dugolinijskim kargo operacijama, dok je u putničkom saobraćaju bila gotovo nezamisliva.
Putovanje kraće nego ikada: vreme leta smanjeno za više od četiri sata
Iako je ova ruta sada najduža sa međusletanjem na svetu, ukupno vreme putovanja za putnike zapravo je kraće nego ranije. Nova veza između Kine i Južne Amerike traje oko 25 sati, što je više od četiri sata brže od dosadašnjih opcija koje su vodile preko Evrope, Severne Amerike ili Bliskog istoka.
Takvo skraćenje putovanja može značajno promeniti obrasce letenja između dva kontinenta, posebno u periodima kada su konekcije tradicionalnih ruta bile opterećene dužim pauzama i nepovoljnim transferima.
Dva leta nedeljno i povratak Azije na tržište Buenos Ajresa
Čajna Istern će liniju održavati dva puta nedeljno, avionom Boing 777-300ER sa 316 sedišta u tri kabinske klase. To je najveći putnički avion u floti kompanije, poznat po dugom doletu i značajnom prostoru za teret, što je ključni element za održivost ovako kompleksne rute.
Za Buenos Ajres, nova linija znači povratak redovne veze sa Azijom nakon višegodišnjeg prekida. Poslednji put kada je pacifička veza između Ouklanda i Buenos Ajresa postojala bilo je početkom 2020. godine, kada je Er Nju Zeland (Air New Zeland) ukinuo liniju Oukland–Buenos Ajres. Sada je ta praznina prvi put popunjena novim operaterom.
Zašto Oukland? Tehničko i tržišno rešenje
Razlog odabira Ouklanda kombinacija je tehničkih ograničenja i tržišne logike. Rastojanje između istočne Azije i južnog dela Južne Amerike prevazilazi mogućnosti komercijalnih putničkih aviona u standardnoj konfiguraciji bez međusletanja, pa je pauza neophodna. Oukland se idealno uklapa u južnopacifičku trasu i omogućava optimalno upravljanje vremenskim uslovima, vetrovima i profilom rute.
Pored toga, tržište Oukland–Buenos Ajres ima istoriju stabilne potražnje. Pre pandemije ga je opsluživala Er Nju Zeland, a iako u poslednjih pet godina nije bilo direktnih letova, potražnja nije nestala. Čajna Istern sada ulazi na tržište koje je ostalo bez direktne konkurencije.
Rastuća migraciona i turistička kretanja
U Argentini danas živi preko 50.000 ljudi rođenih u Kini i oko 350.000 stanovnika kineskog porekla. Ovaj demografski faktor, zajedno sa nedavno uvedenom mogućnošću ulaska u Kinu bez vize za argentinske državljane, ukazuje na potencijalno snažan rast putničkog saobraćaja.
Kargo segment dodatno povećava atraktivnost ove linije. Trgovinska razmena između Kine i Argentine već godinama raste, a pouzdana pacifička veza sa Boingom 777-300ER otvara nove logističke mogućnosti.
Nova ruta preko Pacifika koja menja ustaljene tokove putovanja
Rutom Šangaj–Oukland–Buenos Ajres uspostavlja se nova veza koja spaja tri daleka regiona i otvara drugačiji način povezivanja između Kine i Južne Amerike. Šangaj, Oukland i Buenos Ajres time ulaze u jedinstvenu mrežu koja menja dosadašnje tokove putovanja i donosi novu dinamiku dugolinijskom saobraćaju.
Ako se operacija pokaže stabilnom i komercijalno održivom, MU745 bi mogao postati jedan od najznačajnijih primera kako globalna avijacija širi granice dugolinijskog letenja i otvara nove pravce u interkontinentalnom povezivanju.
(Aero.rs)