Zašto je Ilon Mask zaljubljen u Galfstrim avione
Jedan od najbogatijih ljudi na svetu, Ilon Mask, bliski saradnik novoimenovanog predsednika SAD Donalda Trampa poseduje (baš kao i Džef Bezos) - sopstvenu flotu aviona. U ovom trenutku - Bezosova flota je malo "siromašnija", jer, kao što je naš portal već pisao, osnivač Amazona ima tri Galfstrima (od kojih je jedan G700, koji Mask još uvek nema) i Pilatus PC-24.
Mask (koji je u poslednje vreme uzdrman berzanskim problemima pa je upitna titula najbogatijeg čoveka na svetu) ima takođe četiri aviona: Daso Falkon 900 B (Dassault Falcon 900B) i tri Galfstrim aviona (dva modela G550 i jedan G650ER).
Čini se da je Mask zaljubljen u Galfstrim avione, jer se njegova kolekcija stalno širi. Godine 2022. Mask je čak nagovestio da razmatra kupovinu modela G700, možda kao zamenu za jedan od postojećih aviona, piše portal Simple Flying.
Osnivač SpaceX-a, Tesle i vlasnik X-a (ranije Twittera) očigledno je opsednut Gulfstream avionima. Ipak, prvi od aviona u njegovoj floti star je 24 godine: Daso Falkon 900 B, proizveden 2001. Mask je kupio 2004. godine (pre nego što je postao milijarder) i nosi registraciju N900SX. Ovaj avion poslednji put je leteo pre nekoliko godina.
Što se tiče dela flote kupljene u danima kada je već bio u klubu milijardera, najstariji je G550 iz 2003, registracija N502SX, koji je u vlasništvu kompanije Falkon Lending, LLC (kompanija povezana sa SpaceX-om, koja je zvanični operator aviona).
Drugi po "starosti" je G550 iz 2007, sa registarskom oznakom N272BG, koja je u vlasništvu Falkon Lendinga ali je operater Ilon Mask, baš kao što je slučaj i sa G650ER (model iz 2015, registracija N628TS).
Gulfstream G550 je dugolinijski biznis džet sa dva motora, poznat po komforu, velikom dometu i efikasnoj potrošnji goriva. Sa operativnim dometom od 12.501 km, omogućava transatlantske i transpacifičke letove bez potrebe za dopunom goriva. Proizvodnja ovog modela trajala je od 2003. do 2021. godine, a isporučeno je više od 600 primeraka.
Gulfstream G650ER je verzija sa produženim dometom modela G650, dizajniran da preveze do 18 putnika na razdaljini od 13.890 km brzinom do 0.925 Maha. Poboljšanjem gorivnog sistema, G650ER je povećao domet za 926 km u odnosu na standardni G650. Poznat je po luksuznoj kabini, tehnološki naprednoj pilotskoj kabini i izuzetnoj pouzdanosti. Modeli G650 i G650ER drže brojne svetske rekorde u brzini i performansama letova.
Sa više od 500 aviona u upotrebi i 125+ svetskih rekorda u brzini, G650 i G650ER su među najpouzdanijim poslovnim avionima na svetu. G650ER drži rekord za najdalji i najbrži let u istoriji poslovne avijacije.
Interesantno je da je Mask 2022. godine, ubrzo nakon što je kupio tadašnji Twitter, ugasio nalog jednog američkog studenta koji je pratio kretanje njegovog G650ER, o čemu je svojevremeno pisao Telegraf. Koliko je za Maska bilo važno da poseduje jedan ovakav avion videlo se nakon Trampove pobede na predsedničkim izborima 4. novembra 2024.
Osnivač Tesle i Spejs Iksa leteo je ovim avionom čak 10 puta od 8. do 20. novembra i u vazduhu je proveo ukupno više od 25 sati i tom prilikom prevalio 23.515 kilometara putujući od Ostina, preko Palm Biča, do Vašingtona i nazad, uz odlazak iz Ostina za Njujork (La Gvardija), a potom za Vest Palm Bič i potom na Saut Padre Ajlend u Teksasu.
(Aero.rs)