Grci razmatraju nabavku manjeg helikoptera za SAR misije: Da li AW139 menja Super Pume?

Vreme čitanja: oko 2 min.

Tokom nedavnog sastanka Generalštaba, vodeći ljudi Grčkog ratnog vazduhoplovstva predložili su nabavku 14 novih helikoptera od italijanske kompanije Leonardo

Foto: Shutterstock

Grčko ministarstvo odbrane razmatra zamenu helikoptera koji obavljaju zadatke traganja i spasavanja (Search and Rescue - SAR) u okviru Ratnog vazduhoplovstva.

Prema informacijama koje je objavio grčki ogranak televizijske mreže CNN - italijanski helikopteri Leonardo AW139 trebalo bi da zamene helikoptere Airbus H215M/AS332 Super Puma Grčkog ratnog vazduhoplovstva (Πολεμική Αεροπορία, Hellenic Air Foce - HAF).

Tokom nedavnog sastanka Generalštaba oružanih snaga te zemlje, vodeći ljudi Grčkog ratnog vazduhoplovstva predložili su nabavku 14 novih helikoptera AW139, od italijanske kompanije Leonardo, javlja portal Aviacionline.

Ti helikopteri zamenili bi postepeno 12 starijih letelica tipa AS322 Super Puma (na slici), kojima su resursi na isteku, prenosi ovaj portal.

Italijanska letelica je, prema mišljenju vrha HAF bolja od helikoptera Airbus H175 i Sikorski UH-60 Black Hawk kompanije Sikorski-Lockheed Martin.

Ovo je tek prvi korak u potencijalnoj nabavci novih helikoptera.

Ako zvanična Atina podnese formalni zahtev Vladi Italije, sledi niz sastanaka predstavnika grčkog MO sa predstavnicima kompanije Leonardo, kako bi se krenulo u drugu fazu - pregovore o ugovoru o nabavci. Zatim sledi obezbeđivanje sredstava iz budžeta sa nabavku projektovanog broja letelica.

Ovaj proces može potrajati i do dve godine, navode mediji.

Od 14 helikoptera AW139  koje HAF ima nameru da naruči, četiri će biti konfigurisana za operacije borbene potrage i spasavanja (Combat SAR), tako da će biti opremljeni dodatnim oklopom u kokpitu i ključnim sistemima aviona, naoružanjem i integrisanim odbrambenim sistemom koji uključuje protivmere.

Pri izboru helikoptera Grčko vazduhoplovstvo je tražilo letelicu koja ima minimalni dolet od oko 290 kilometara sa četvoročlanim timom za SAR operacije. Letelica mora da može da provede najmanje 90 minuta u zoni potrage i/ili incidenta. Težina mora da bude najmanje 6,8 tona, a brzina mora da bude veća od 248.5 kilometara na sat, koliko je potrebno za SAR misije.

Leonardo AW139M je višenamenski vojni helikopter razvijen na bazi civilnog AW139. Oznaka AW označava italijansko-englesku firmu Agusta Westland koja je razvila i proizvodila helikopter pre utapanja u konzorcijum Leonardo.

Helikopter može da postigne maksimalnu brzinu od 306 km/h, a ukoliko koristi dodatne rezervoare za gorivo u vazduhu može da se zadrži više od pet i po sati.

Grčka je takođe tražila zalihu rezervnih delova, kako bi obezbedila maksimalnu operativnu dostupnost helikoptera, kao i simulator, kako je to uobičajeno priliko nabavljanja novog tipa vazduhoplova i njegovom uvođenju u ušpotrebu

Helikopteri AW139 trenutno lete u 24 zemlje sveta u civilnim misijama: Alžiru, Australiji, Brazilu, Bugarskoj, Čileu, Estoniji, na Farskim ostrvima, u Holandiji, Hrvatskoj, Indoneziji, Italiji, Japanu, Kanadi, Keniji, Kini, Kipru, Libanu, Maleziji, Mjanmaru, Omanu, Španiji, Švedskoj, Velikoj Britaniji i SAD.

Takođe, ovaj helikopter je u upotrebi u ratnim vazduhoplovstvima 24 zemlje: Oni lete u Alžiru, Angoli, Australiji, Bangladešu Kolumbiji, Kipru, Egiptu, Obali Slonovače, Irskoj, Italiji, Kataru, Keniji, Libanu, Libiji, Malti, Maleziji, Nepalu, Pakistanu, Panami, Tajlandu, Trinidadu i Tobagu, Turkmenistanu, UAE, SAD,

Proizvedeno je više od 1.000 primeraka ove letelice u 13 varijanti.

Kako je Aero.rs nedavno pisao, poslednji (budući) korisnik Leonadordo AW139 je Slovenija, koja je naručila šest militarizovanih helikoptera AW139M.

(Aero.rs)