• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Air Serbia evakuiše putnike iz Katanije

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Air Serbia je danas od ranih jutarnjih časova započela organizaciju evakuacionog leta kojim će se iz Katanije na italijanskom ostrvu Sicilija vratiti putnici koji su u tom gradu ostali posle otkazivanja jučerašnjih letova JU538 i JU539 između Katanije i Beograda, saopšteno je iz avio kompanije

  • 0
Vulkan Etna erupcija, Air Serbia A319 Airbus Foto-kolaž: Shutterstock, Salinger Igor

Air Serbia saopštila je da je danas od ranih jutarnjih časova započela organizaciju evakuacionog leta kojim će se iz Katanije na italijanskom ostrvu Sicilija vratiti putnici koji su u tom gradu ostali posle otkazivanja jučerašnjih letova JU538 i JU539 između Katanije i Beograda.

Dva leta srpskog nacionalnog avioprevoznika otkazana su zbog aktivnosti vulkana Etna na Siciliji, koje je dovelo do uvođenja tzv. “narandžastog uputstva” (orange alert) nadležnih vazduhoplovnih vlasti. Zbog prisustva štetne vulkanske prašine ne preporučuje se sletanje i poletanje sa aerodroma u Kataniji, a avio kompanijama ostavljena je mogućnost da lete na sopstvenu odgovornost.

Očekuje se da će evakuacioni let kojim je planirano da se vrate putnici poleteti iz Katanije večeras u 22.10 časova po lokalnom vremenu. Avio-kompanija je o terminima evakuacionog leta obavestila turističke agencije i pozivala putnike u Kataniji da se upute ka tamošnjem aerodromu gde se mogu obratiti partneru Er Srbije radi pružanja usluga i pomoći vezanih za evakuacioni let.

Da vulkanska prasina i isparenja nisu nimalo neozbiljan problem za avione i bezbednost letanja pokazao vise puta do sada. Najpoznatiji incident ove vrste desio se 1982. godine na letu British Airways 009 od Londona do Oklanda na Novom Zelandu kada je zbog uletanja u oblake vulkanskog dima došlo do gašenja sva četiri motora na “džambo džetu” u kome je tada bilo 248 putnika i 15 članova posade. Posada je planirala čak i da avion koji je ostao bez pogona pokuša da prizemi na površinu okeana ali su na sreću uspeli da pokrenu motore na visini od oko 4000 metara na kad su izasli iz oblaka vulkanske prasine i bezbedno slete na aerodrom gde su konstatovana brojna oštećenja na avionu i motorima, kao i kontaminacija sistema za snabdevanje gorivom

Pogledajte odličan dokumentararni film o sada već "istorijskom" letu 009 koji je u mnogome promenio odnos shih učesnika u vazdušnom saobraća prema vulkanskim erupcijama i njihovim posledicama:

(Takeoff.rs/SK/SI)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>