Vreme čitanja: oko 1 min.
Vanredna inspekcija: Pratt & Whitney mora da pregleda čak 700 motora, avioni ostaju na zemlji
Vreme čitanja: oko 1 min.
Proizvođač motora predviđa da bi 650 Airbusa A320neo moglo biti prizemljeno početkom naredne godine
Kompanija RTX u sklopu koje posluje proizvođač avio-motora Pratt & Whitney je saopštila da će 600 do 700 motora morati da prođe vanrednu inspekciju u narednih nekoliko meseci što bi moglo da ima katastrofalne posledice po avio-prevoznike.
RTX je u ponedeljak 11. septembra najavio da će do kraja 2023. i početkom 2024. godine doći do prizemljenja velikog broja aviona usled opoziva PW1100G motora. Kompanija je krajem jula otkrila mikroskopske pukotine u metalu korišćenom za proizvodnju diskova za turbine visokog pritiska na 1200 GTF PW1100G agregata.
Greške na oko 500 jedinica će biti sanirane u redovnom servisnom intervalu ali će 600 do 700 avio-motora morati na vanredni pregled. Određeni motori zahtevaju hitan servis već u petak, prenosi Aero Time.
RTX će većinu motora poslati na servis početkom 2024. godine ali to ne znači nužno da će oni biti popravljeni do početka letnje sezone. Operativni direktor RTX-a Kris Kalio je izjavio da će za popravku jednog agregata biti neophodno 250 do čak 300 dana što znači da će motori povučeni početkom godine moći ponovo da se koriste tek u drugoj polovini godine.
Proizvođač motora predviđa da bi 650 Airbusa A320neo moglo biti prizemljeno početkom naredne godine.
Podaci Ciriuma pokazuju da se među najvećim korisnicima Pratt & Whitney agregata nalaze Spirit Airlines, JetBlue Airways i Wizz Air.
(Aero.rs/AŠ)
Video: Air Serbia JU10 sletanje u Manilu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
❓
A dok se to sve ne zameni ko živ ko mrtav?
Podelite komentar