Vreme čitanja: oko 2 min.
Rusi poleću putnički Airbus A320 - sa njive?
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ukoliko se to dogodi, biće to prvo poletanje ovog tipa aviona sa površine koja nije namenska pista
Airbus A320 aviokpmpanije Ural Airlines koji je pre nedelju dana prinudno sleteo u njivu u blizini Novosibirska sada pripremaju da sa nje - i poleti!
Sudeci po fotografijama objavljenim na drustvenim mrezama, kako je Aero.rs tačno primetio u prvom izveštaju o ovom prilično fascinantnom prinudnom sletanju, avion je pretrpeo minimalna oštećenja ako ih uopšte i ima i aviokompanija obzirom da nema drugog načina da ga "vrati" na aerodrom razmatra mogućnost da letilicu osoposi i da ona poleti sa njive!
Ukoliko se to dogodi, biće to prvo poletanje ovog tipa aviona - i verovatno velikog putničekog aviona uopšte - sa površine koja nije namenska pista.
Sources suggest, the aircraft is being repaired and they are planning to take off from the field. If this happens, this will be a first for the A320 Family. pic.twitter.com/GXFEaAnoaQ— FL360aero (@fl360aero) September 19, 2023
Inače, do ovog incidenta - srećom bez posledice po putnike i posadu - došlo je, kako se to u nerećama najčešće i dešava, zbog više istovremenih kvarova i okolnosti.
Podsetimo, avion je bio na letu U61383 od Sočija (AER) do Omska (OMS). Neposredno pred planirano sletanje, na visini od oko 2150 ft (665 m) kada je avion već bio "u pravcu" piste, piloti odjednom traže da idu u "zonu čekanja", očigledno sa namerom da probaju da reše neki problem; sada je saopšteno da je taj problem bilo navodno loše vreme i loša vidljivost oko aerodroma.
Posada aviona, piloti Sergej Belov i Edvard Semjonov, odlučuju se za sletanje u Novosibirsk koji ima znatno dužu poletno-sletno stazu (3.600 m) ali kada su bili na pola puta - i ono što je važno - kada su prešli mesto sa kog nema povratka u Omsk, dobijaju indikaciju da troše više goriva i da neće stići na pranirani aerodrom u Novosibirsku.
Aviation Herald donosi informaciju da je avion prema planu i proračunu leta poleteo iz Sočija sa 13.787 kg goriva; 9.161 kg za sam put, 2618 kg obavezne rezerve za eventualno preusmeravanje u Tjumen ili Novosibirsk, 1.150 rezerve za "zone čekanja", 458 kg tzv contigency fuel (narodski rečeno "za ne daj Bože") i pored svega toga još 400 kg dodatnog goriva.
Čim su shvatili da neće moći da stignu do Novosibirska, piloti počinju da traže pogodno mesto za sletanje - i očigledno su ga našli.
Da li će uspeti sa njega i da polete, ako je sudeći po informacijama koje dolaze iz Sibira, verovatno ćemo uskoro saznati.
(Aero.rs)
Video: Aero.rs u balonu: Kruševačka Kapadokija
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Srbin
SVAKA ČAST
Podelite komentar
Dejan
TACA let 110 posle otkaza oba motora sleteo na nasip. Boeing 737. Posle popravke uzleteo. Tako da nije prvi slučaj da veliki avion uzleće sa njive.
Podelite komentar
Dušan
Kako vidimo, odlično je sleteo. Pošto je sletanje daleko teže od poletanja, neće biti ikakvih problema. Očigledno da je dobra njiva, ili livada, bez rupa. Istim putem sletanja, treba i da poleti, i neće problema!
Podelite komentar