• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rusija planira proizvodnju "zamenskih" delova za Airbus i Boeing avione

Vreme čitanja: oko 2 min.

Aeroflot i Rosatom u septembru dogovorili saradnju na proizvodnji avionskih delova koji ne mogu da se nabave od Airbusa i Boeinga

  • 0
Aeroflot Airbus A320 Shutterstock/audiovektor

Početkom jeseni ove godine, predstavnici Aeroflota i Rosatoma su potpisali memorandum o saradnji kojim je predviđeno da kompanije počnu proizvodnju avionskih delova kojim bi se na avionima koji se koriste u Rusiji zamenili proizvodi Airbusa i Boeinga, prenose specijalizovani vazduhoplovni portali na zapadu.

Avioprevoz u Rusiji prosto vapi za zamenom stranih avionskih komponenti i delova obzirom na sankcije koje su ovoj zemlji, zbog rata u Ukrajini, uvele SAD i Evropska unija.

Sankcije su praktično onemogućile avio kompanijama poput Aeroflota da uvezu legalno delove od Airbusa i Boeinga.

Aeroflot Airbus A330 Salinger Igor
Ruski avio prevoznici su se prema nekim nezavisnim izveštajima ograničeno snalazili kupovinom preko trećih tržišta ali očigledno ne dovoljno da zadovolje potrebe za redovnim i vanrednim održavanjem vazduhoplova.

U nedostatku mogućnosti nabavke propisanih originalnih delova, ovom trenutku avioprevoznici u Ruskoj Federaciji moraju da se pouzdaju na svoje inžinjere i njihovu umešnost da poprave nedostatke tokom održavanja.

Usled toga, pribegava se i provizornim rešenjima: zabeležen je slučaj da su piloti Aeroflota dobili instrukcije da na primer "koče motrima" da bi štedeli kočnice na točkovima koje su deficitarne, o čemu je Aero.rs. pisao.

Prema navodima ruske Izvjestje, proizvodnja zamenskih delova počeće u punom kapacitetu u prvoj polovini 2024. godine: Aeroflot u tom sporazumu ima avijacijsko znanje, a državni Rosatom ima tehničke i proizvodne sposobnosti, navodi ovaj ruski izvor

Sheremetyevo (SVO) aerodrom Shutterstock
Novinar Izvestje razgovarao je sa generalnim direktorom Aeroflota, Aleksejem Mihalikom o vrstama komponenti koje će biti proizvedene.

“Bićemo uključeni u razvoj, sertifikaciju i proizvodnju avionskih komponenti za sve tipove stranih vazduhoplova. Ove komponente proizvodiće se za zamenu u kabinama, prtljažnicima, za strukturne i druge popravke. Planirana je proizvodnja delova za vazdušnu i vodnu filtraciju od plastike, metala, kompozitnih materijala, gume, ali i elektronska oprema u putničkoj kabini: inverteri, senzori, utičnice, komponente za grejanje i osvetljenje”, naveo je Mihalik.

Prema rečima generalnog direktora Aeroflota, naučna istraživanja, testiranja i probna proizvodnja su već u toku. Svi delovi i komponente koje budu proizvedene moraće da prođu proces sertifikacije od ruske Federalne agencije za avionski transport (Росавиация / Rosavijacija), prenosi portal Aerotime.

“U ovom trenutku preciziramo sa čelnicima Rosavijacije procedure za procesiranje tražene dokumentacije za njihovu upotrebu u vazduhoplovima”, rekao je Izvestji Mihalik.

Izvestja je tokom 2023. godine objavila informaciju da ruski prevoznik S7 Airlines već sarađuje sa Rosatomom na proizvodnji vodnih i vazdušnih filtera i kočionih diskova.

Kako će na potez ruskih aviokompanija i proizvođača delova reagovati Boeing i Airbus, koji kao proizvođači odobravaju ugradnju i zamenu isključivo originalni ili od njih odobrenih delova i da li će "prekopirani" delovi biti jednako dobri, ostaje da pokaže vreme.

(Aero.rs/AB)

Video: Srpski leteći vatrogasci: Više od dva miliona litara vode izbacili na požare za manje od mesec i po

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>