Vreme čitanja: oko 2 min.
Rusija planira proizvodnju "zamenskih" delova za Airbus i Boeing avione
Vreme čitanja: oko 2 min.
Aeroflot i Rosatom u septembru dogovorili saradnju na proizvodnji avionskih delova koji ne mogu da se nabave od Airbusa i Boeinga
Početkom jeseni ove godine, predstavnici Aeroflota i Rosatoma su potpisali memorandum o saradnji kojim je predviđeno da kompanije počnu proizvodnju avionskih delova kojim bi se na avionima koji se koriste u Rusiji zamenili proizvodi Airbusa i Boeinga, prenose specijalizovani vazduhoplovni portali na zapadu.
Avioprevoz u Rusiji prosto vapi za zamenom stranih avionskih komponenti i delova obzirom na sankcije koje su ovoj zemlji, zbog rata u Ukrajini, uvele SAD i Evropska unija.
Sankcije su praktično onemogućile avio kompanijama poput Aeroflota da uvezu legalno delove od Airbusa i Boeinga.
U nedostatku mogućnosti nabavke propisanih originalnih delova, ovom trenutku avioprevoznici u Ruskoj Federaciji moraju da se pouzdaju na svoje inžinjere i njihovu umešnost da poprave nedostatke tokom održavanja.
Usled toga, pribegava se i provizornim rešenjima: zabeležen je slučaj da su piloti Aeroflota dobili instrukcije da na primer "koče motrima" da bi štedeli kočnice na točkovima koje su deficitarne, o čemu je Aero.rs. pisao.
Prema navodima ruske Izvjestje, proizvodnja zamenskih delova počeće u punom kapacitetu u prvoj polovini 2024. godine: Aeroflot u tom sporazumu ima avijacijsko znanje, a državni Rosatom ima tehničke i proizvodne sposobnosti, navodi ovaj ruski izvor
“Bićemo uključeni u razvoj, sertifikaciju i proizvodnju avionskih komponenti za sve tipove stranih vazduhoplova. Ove komponente proizvodiće se za zamenu u kabinama, prtljažnicima, za strukturne i druge popravke. Planirana je proizvodnja delova za vazdušnu i vodnu filtraciju od plastike, metala, kompozitnih materijala, gume, ali i elektronska oprema u putničkoj kabini: inverteri, senzori, utičnice, komponente za grejanje i osvetljenje”, naveo je Mihalik.
Prema rečima generalnog direktora Aeroflota, naučna istraživanja, testiranja i probna proizvodnja su već u toku. Svi delovi i komponente koje budu proizvedene moraće da prođu proces sertifikacije od ruske Federalne agencije za avionski transport (Росавиация / Rosavijacija), prenosi portal Aerotime.
“U ovom trenutku preciziramo sa čelnicima Rosavijacije procedure za procesiranje tražene dokumentacije za njihovu upotrebu u vazduhoplovima”, rekao je Izvestji Mihalik.
Izvestja je tokom 2023. godine objavila informaciju da ruski prevoznik S7 Airlines već sarađuje sa Rosatomom na proizvodnji vodnih i vazdušnih filtera i kočionih diskova.
Kako će na potez ruskih aviokompanija i proizvođača delova reagovati Boeing i Airbus, koji kao proizvođači odobravaju ugradnju i zamenu isključivo originalni ili od njih odobrenih delova i da li će "prekopirani" delovi biti jednako dobri, ostaje da pokaže vreme.
(Aero.rs/AB)
Video: Snimak obuke na helikopterima Mi-35 na vojnom aerodromu Morava u Lađevcima kod Kraljeva
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.