• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Air Serbia očekuje više od 500 miliona evra prihoda ove godine: Naredne decenije i do 50 aviona

Vreme čitanja: oko 3 min.

Srpska nacionalna avio-kompanija očekuje ove godine preko pola milijarde evra prihoda, potvrdio je generalni direktor Air Serbia Jirži Marek

  • 0
A319 Salinger Igor

Ove godine Air Serbia (JU) očekuje prihod veći od 500 miliona evra, po prvi put od kad posluje pod sadašnjim imenom, potrvdio je generalni direktor Jirži Marek za Aerotime hub. Avio-kompanija takođe predviđa rekordni neto profit u 2023., prenosi Ex-Yu Aviation.

"Prvi put u istoriji ćemo premašiti pola milijarde evra prihoda, što je veoma značajno, i vidimo da svi ključni pokazatelji učinka (Key Performance Indicators - KPI) rastu. To uključuje tzv. prihod po raspoloživom sedištu-kilometru (Revenue per Available Seat Kilometre), broj putnika i transfer saobraćaj, odnosno putnici koji presedaju. Potražnja je toliko velika u ovom regionu da kada bismo imali više kapaciteta i rasporedili ih i njih bi popunili”, smatra Marek.

Srpski avioprevoznik je tokom prve polovine godine ostvario 22,4 miliona evra neto dobiti i na putu je da ostvari "snažne finansijske rezultate za celu 2023", prenosi ovaj portal specijalizovan za vazdušni saobraćaj.

Air Serbia Airbus Salinger Igor
"Očekujemo da će profit biti veoma visok i u ovom trenutku poslujemo sa dvocifrenom marginom dobiti", kaže direktor srpske nacionalne avio-kompanije.

Air Serbia planira da proširi svoju mrežu linija sledeće godine, međutim, sa 23 nove destinacije koje su dodate 2023. godine, fokus će biti stavljen na "zgušnjavanje", odnosno povećenje frekvenci letova.

"Želimo da se pozicioniramo kao regionalni prevoznik, a to znači primaran fokus na povezivanje destinacija unutar regiona jer je to ekonomski isplativo. Povećavamo frekvencije na ovim regionalnim rutama, gde imate određenu potražnju od tačke do tačke sa Beogradom, a transfer dolazi kao rezultat toga. Još uvek postoje neke razlike u regionu, na primer, ako uporedite Tiranu, koja je uglavnom povezana tako da putnici presedaju, sa Crnom Gorom gde je većinom prisutan saobraćaj od tačke do tačke (point to point - p2p). Generalno, verujemo da možemo da rastemo u regionu. Sve nove destinacije koje planiramo na istoku, kao na primer u Rumuniji ili Bugarskoj, biće usmerene na transfer saobraćaj, jer je potražnja od tačke do tačke veoma ograničena", objašnjava Marek pogled na regionalno tržište iz fotelje direktora jedne od najvećih avio-kompanija na tom tržištu.

"Ne želimo da se zaustavimo na tome. Želimo da nastavimo da rastemo, da se razvijamo i dolazimo do novih tržišta. Želimo da Beograd i kompaniju Air Serbia još više unesemo na mapu, jer smo sada dostigli određenu veličinu. Želimo da budemo motor ekonomije i rasta kao što već jesmo i da to dalje razvijamo”, kaže Marek, najverovatnije i kao odgovor na sve češće postavljana pitanja u vazduhoplovnim krugovima o brzini i održivosti naglog širenja Air Serbia.

Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek Tanjug/Miloš Milivojević
U razgovoru za još jedan veoma ugledni specijalizovani medij, Aviation Week, prvi čovek Air Serbia izneo je veoma ambiciozne planove za nastupajući period: "Naredne decenije, naša avio-kompanija bi mogla imati više od pedeset aviona. Trenutno letimo na više od osamdeset destinacija i nameravamo da do naše 100. godišnjice (1927. osnovana je aviokompanija Aeroput, op. aut.) stignemo do 100 destinacija. To nije tako daleko od sadašnjih osamdeset".

Trenutno "nema žurbe" u obnavljanju postojeće flote aviona, a na fluktacije u ponudi i potražnji Air Serbia, kako je Aero.rs više puta izveštavao, odgovara iznajmljivanjem kompletne usluge aviona i posada (ACMI), u nekim slučajevim i na duže periode, poput aviona tipa Embraer E190 i E195 od grčkog Marathon Airlines.

A319 Salinger Igor
"Nije nam hitno iz dva razloga. Sa postojećom veličinom, još uvek možemo da kapitalizujemo na trenutno promenljivom tržištu i nastavimo da koristimo avione srednje starosti, zrele avione, dok ne dostignemo veličinu između 35 i 40 aviona. Tada treba napraviti dugoročne planove flote, uključujući moguće nove porudžbine od proizvođača, što će naravno značiti evoluciju ka novoj tehnologiji. Na neki način, sada smo i zadovoljni smo što još nemamo novu tehnologiju – kao što je A320neo, na primer – zbog rastućih problema sa LEAP motorom“, zaključuje Jirži Marek, direktor Air Serbia.

(Aero.rs)

Video: Aviation Event VIE 2023 konferencija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>