• 2

Vreme čitanja: oko 1 min.

Suhoj Superjet 100 imao tri otkaza u letu: Avion se vrteo u krug dok su piloti rešavali probleme

Vreme čitanja: oko 1 min.

Posle nešto više od sat vremena i devet napravljenih krugova, piloti su prijavili i kvar autopilota i predkrilca uz već postojeći problem

  • 2
Avion SuperJet SJ100 Shutterstock

Avionu Suhoj Superjet 100 na letu kompanije IrAero iz Novosibirska (OVB) za Talakan (TLK) 01. decembra otkazao je autopilot, zakrica (flaps) i predkrilca (slats).

Osam minuta nakon poletanja, posada je prihavila kontroli leta da imaju problemima sa zakrilcima i da su doneli odluci da odu u zonu čekanja (tzv. hoolding pattern) radi sagorevanja goriva, a zatim se vrate na polazni aerodrom, preneo je Telegram kanal Aviaincident. 

SSJ Flightradar24.com
Posle nešto više od sat vremena i devet napravljenih krugova, piloti su prijavili i kvar autopilota i predkrilca uz već postojeći problem. Autopilot se prema ovim navodima isključio dok se avion penjao na FL160 (16000 stopa, oko 4.900 metara).

Pola sata kasnije, avion sa 78 putnika bezbedno je sleteo u Tolmačevo.

Svi problemi "su brzo otklonjeni i on je odobren za letove", navodi ovaj izvor, što indikuje da je u pitanju bio softververski a ne mehanički problem. Ovo potrđuju i podaci sa servisa za praćenje letova Flightradar24, koji pokazuju da je avion već popodne odleteo na redovnoj liniji za Baku.

Ruska Federalna agencija za vazdušni saobraćaj (Rosavijacija) istražuje ovaj incident .

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Миливоје

    6. decembar 2023. | 16:54

    Borise Мислим да сте отишли поприлично далеко са тих 10 година. Чисто сумњам да неко може да предвиди шта ће да буде за наредних 12 месеци, а камо ли за 120 месеци. Сукоб у Украјини ће и већ је доста тога променио. Газа такође. Неки други, трећи, пети сукоб ко зна коликих размера ће да промени ко зна шта све не. Шта мислите да ли велике компаније прате баш све слепо оно што им кажу, њихове владе, председници, скупштине звале се овако или онако, или ко већ влада тим земљама. Ако Боинг, Ербас, Ембраер нађу рачуницу кроз продају делова, наћи ће начин да те делове дотуре тамо 'де треба. Сигурно да то неће да иде тако глатко, али ако се владе или ко други буду бавили другим проблемима, прећутаће или ће да окрену главу на страну. А сваком ономе ко је на власти поред пуњења личних џепова поприлично је стало да се очувају радна места, да им незадовољни не изађу на улице. То је већи проблем него да се неком нешто ПРОДА, на овај или онај начин.

  • Boris

    6. decembar 2023. | 11:25

    Na žalost ovo je samo početak problema koji će zadesiti Rusiju u narednih 10 godina. Druga je godina sankcija a već sada celo vazduhoplovstvo Rusije nemoze da održava avionski park zbog nestašice rezervnih delova. Bojim se da pomislim šta će biti za par godina.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>