• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Airbus A350 iz Hong Konga nije uspeo da sleti na Hitrou, morao na drugi aerodrom: Izbegnuta još jedna nesreća

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0

Posle dva prilaza i neuspela pokušaja sletanja na najveći londonski aerodrom Hitrou (LHR), posada širokotrupnog aviona Airbus A350 na letu iz Hong Konga (HKG) objavila je vanrednu situaciju i po prioritetnoj proceduri avion je preusmeren na aerodrom Getvik (LGW) gde je čini se bezbedno sleteo oko 16:30 po UTC vremenu (17:30 po srednjeevropskom), pokazuju podaci servisa za praćenje letova Flightradar24.

Za sada nije poznat razlog zbog koga ovaj avion kompanije Chatay Pacific (CX) na letu 257 posle nekih 13 časova leta iz Hong Konga nije uspeo da sleti na Hitrou. Većina izvora na platformi X navodi da je razlog za proglašnje vanredne situacije i emitovanje tzv. squak 7700 signala bila preostala količina goriva, preciznije nedostatak istog.

CX Flightradar24.com
Primećeno je da je pre prvog pokušaja sletanja, avion napravio tri "kruga" u zoni čekanja, postepeno snižavajući visinu, verovatno zbog gužve na prilazu aerodromu čekajući svoj red što je inače standardna procedura.

Sve ovo se dešavalo u istom danu kada je avion istog tipa - najmoderniji Airbusov dugolinijski A350 - na drugom kraju planete u Japanu učestvovao, sa skoro 400 putnika i članova posade u nereći u kojoj je život izgvubilo pet osoba iz drugog aviona, posle strahovitog sudara na pisti aerodroma Haneda u Tokiju, o čemu je Aero.rs pisao

Avion, požar, Japan Tanjug/AP

Avion je u potpunosti izgoreo ali je svih 379 ljudi iz njega spašeno.

I u ovom slučaju, potencijalna tragedija očigledno je izbednuta je upravo striktnim poštovanjem procedura i pravila koja definišu vazdušni saobraćaj kakav ga danas poznajemo.

Najprostije rečeno, komercijalni avioni u obavezi su da imaju određenu količinu goriva, nekad znatno veću od potrebne za "normalan" let, kako bi se izbeglo da ostanu bez pogona i u najneočekivanijim situacijama.

Zakonski zahtevi definišu minimalne nivoe potrebnog goriva i dodatno gorivo se nosi za obezbeđivanje od eventualnih nepredviđenih situacija, čime se osigurava da ima dovoljno goriva za neočekivane i iznenadne okolnosti.

Koji god da je bio razlog neuspelih pokušaja sletanja na Hitrou, posada je očigledno, poštujući propisane procedure, ostavila dovoljno goriva za "plan b", odnosno odlazak na alternativni aeodrom. Kada su procenili da je ipak potrošeno previše, proglasili su vanrednu situaciju i dato im je prvenstvo sletanja.

Tzv. zadnja rezerva goriva (final reserve fuel) je količina goriva koja - po propisima - mora biti u rezervoarima aviona po sletanju i to je gorivo koje je dovoljno 30 minuta leta za mlazne putničke avione, odnosno 45 minuta za turboelisne.

Naravno, i to gorivo koje se "nikad ne troši" može biti upotrebljeno, ali se takva situacija smatra narušavanjem bezbednosti letenja i ima posledice - upravo iz razloga da se ne bi ponovila. Šta se tačno desilo sa letom CX257 utvrdiće verovatno neka istraga, ali srećom po putnike i članove posade to će biti istraga vazduhoplovne nereće već (ma koliko ozbilje, samo) vanrednog događaja.

(Aero.rs)

Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>