• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Rumuni traže polovne avione na tržištu: TAROM povlači Baby Bus A318, isporuke Boeing 737 MAX kasne

Vreme čitanja: oko 3 min.

TAROM je poručio pet aviona B737 MAX direktno od kompanije Boeing, ali zbog poslednjih zastoja u proizvodnji ne bi trebalo očekivati da oni budu isporučeni pre 2026. godine

  • 0

Rumunska avio-kompanija TAROM (Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A - RO) sa sedištem na međunarodnom aerodromu Hennri Koanda kod Bukurešta (OTP) planira da u 2024. godini izbaci iz upotrebe sva četiri aviona Airbus A318 ali još nije donela konačnu odluku o zameni.

Ovu informaciju je potvrdio sada već bivši generalni direktor kompanije Bogdan Popesku u svom oproštajnom obraćanju zaposlenima.

"Postoji nekoliko scenarija o tome kad i kako da zamenimo ove letelice. Kapacitet flote na tržištu je trenutno ograničen, a operativne potrebe kompanije u 2024 su značajne", rekao je Popesku.

Ovaj prevoznik još 2021. je ponudio pola svoje flote na prodaju, uključujući i sva četiri Airbusa A318-100, pisao je portal Simple Flying. Za taj tip aviona tada nije bilo zainteresovanih, a danas su samo dva A318 u letnom stanju.

Tada je tražena početna cena za A318 bila između 6.518.617  i 6.868.54 USD, naveo je ch-aviation.

Kompanija u operativnoj upotrebi ima ukupno 14 letelica: dva Airbus A318, dva ATR72-500 i dva ATR72-600, četiri Boeinga B737-700, četiri B737-800 i očekuje isporuku tri ATR72-600 i rešena je da zameni avione tipa Airbus A318 koje je uvela u upotrebu 2006. i 2007 sa dva Boeinga B737 MAX.

Ovaj tip aviona, najmanji i najkraći iz porodice Airbus A320 koristi u redovnom putničkom saobraćaju još samo Air France.

Za rumunsku avio kompaniju i dalje leti  A318 YR-ASA, serijskog broja 2931, koji je prvi put poleteo u novembru 2006. Ovaj avion dobio je ime po Aurelu Vlajkuu, rumunskom konstruktoru aviona s početka XX veka.

Uz pomenuti vazduhoplov, operativan je i YR-ASD (serijski broja 3225), koji je prvi put poleteo u decembru 2007. Vazduhoplov nosi ime Smarande Braesku, rumunske avijatičarke poznate po nadimku Kraljica visina. Ona je bila prva evropljanka koja je dobila pilotsku dozvolu SAD.

Do daljeg se na remontu nalazi Airbus A318 YR-ASB (serijski broja 2955) koji je ušao u upotrebu u decembru 2006. godine i nazvan Trajan Vuia. Četvrtoi aviona ovog tipa, YR-ASC je prizemljen, navode podaci servisa ch-aviation. Radi se o letelici koja nosi ime pionira aero-inženjeringa Henrija Koade, napravljene u decembru 2007, sa serijskim brojem 3220.

Iako je Airbus A318 bio predviđen za aerodrome sa veoma kratkim pistama, nije uspeo da napravi proboj na tržištu. Napravljeno je svega 80 ovih vazduhoplova, koji je u avio-svetu dobio i nadimak BabyBus zbog svoje "veličine". A318 koji danas lete, osim u komapnijama Tarom i Air France, su uglavnom u Airbus Corporate Jet varijanti, opremljeni kao poslovni avioni i koriste se u neredovnom "VIP" saobraćaju.

Upravni odbor kompanije TAROM odobrio je potpisivanje pisma namere s kompanijom Boeing za nabavku dva nova aviona tipa B737 MAX, koji bi trebalo da budu iznajmljeni preko lizing kompanije koja će tek biti izabrana, očekuje se do kraja februara.

TAROM je poručio pet aviona B737-8 direktno od kompanije Boeing, ali zbog poslednjih zastoja u proizvodnji ne bi trebalo očekivati da oni budu isporučeni pre 2026. godine.

Nedavno je kompanija Minsheng Financial Leasing raskinula predugovor sa rumunskim prevoznikom koji je bio u formi pisma namere (Letter of Intent - LOI) za obezbeđivanje najma četiri Boeinga B737-700.

Rumunska aviokompanija sada traži na tržištu korišćenih aviona Boeing 737-800 ili 737MAX koji bi mogli biti isporučeni tokom ove godine, navodi ch-aviation.

Tarom avion Shutterstock
Bogdan Popesku, koji je na mesto generalnog direktora TAROM-a postavljen od strane države pre tek nešto više od dva meseca kako bi kompaniju "vratio na noge", pred novu godinu je podneo ostavku, piše rumunska Libertatea.

Ugledni ekonomski stručnjak i profesor na mnogim evropskim univerzitetima bio je 17. direktor kompanije u sedam godina. Ostavka je došla nakon što je Popesku pred kraj godine otišao u Brisel kako bi razgovarao o modifikaciji plana restrukturiranja i odobravanju državne pomoći.

Istovremeno, ministar saobraćaja i infrastrukture Sorin Grindeanu izrazio je prošle nedelje u rumunskom parlamentu, uverenje da će "2024. godine biti pozitivnih ekonomskih znakova u vezi sa nacionalnim avio-prevoznikom".

Prema navodima koje je Popesku objavio u svom oproštajnom pismu, kompanija je "ispunila sve uslove restrukturiranja koje je postavila Evropska komisija" u vezi sa državnom pomoći od 57,9 miliona evra (64 miliona dolara) primljenom u tri paketa od 2020. godine - uključujući jedan koji je prethodio pandemiji kovida.

(Aero.rs)

Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>