• 42

Vreme čitanja: oko 2 min.

Grdosija iznad Vojvodine: Pogledajte kako avion od 400 tona sleće prkoseći bočnom vetru

Vreme čitanja: oko 2 min.

Antonov An-124 Ruslan doleteo je iz Abu Dabija i posle sedam sati leta sleteo na Batajnicu u 15:20. Posle zadržavanja od nešto više od sat i po, AN-124 je odleteo za Cirih

  • 42
AN124 FlyingHigh Aviation Youtube

Antonov An-124 Ruslan je gorostasni strateški transportni avion konstruisan osamdesetih godina prošlog veka u Ukrajini, u tadašnjem SSSR-u.

Raspon krila mu je 73.3 metra, dužina 69 a na visini bi mu pozavidela i višespratna zgrada: od vrha vertikalnog stabilizatora do tla ima čak 21 metar.

Nakon Antonova An-225, čiji je jedini operativni primerak uništen u borbama ukrajinskih i ruskih snaga za aerodrom Gostomel početkom rata u Ukrajini), Ruslan je najveći aktivni vojni transporter u upotrebi, a često je i u komercijalnoj upotrebi za civilne potrebe.

Juče popodne (27. januar) je ovaj po svemu kolosalni transporter iznad južnog dela Vojvodine na sletanju na aerodrom Pukovnik-pilot Milenko Pavlović, odnosno Batajnica (BJY) zabeležila kamera FlyingHigh Aviation Youtube kanala, koji je ustupio ovaj snimak i čitaocima Aero.rs.

Na snimku se vidi An-124 avio-kompanije Maximus Air, ukrajinske ragistracije UR-ZYD (fabricki broj 19530502843) koji očigledno uspešno parira bočnom vetru koji zanosi ogromnu letilicu.

Javno dostupni podaci sa sevisa za praćenje letova Flightradar24 pokazuju da je avion doleteo iz Abu Dabija (AUH) odakle je poleteo u 11:06 da bi posle nešto više od sedam sati leta sleteo na Batajnicu u 15:20. Let se vodio pod oznakom 6M3722. Posle zadržavanja od nešto više od sa i po, AN-124 je odleteo za Cirih (ZRH)

Pre nego što će krenuti za Srbiju, ovaj teški transporter doleteo je iz grada Urmči (URC) u Kini prethodnog dana nešto pre ponoći.

Prvi let ovog tipa aviona zabeležen je 24. decembra 1982. godine, a prvo pojavljivanje pred zapadnim medijima - tri godine kasnije na vazduhoplovnom sajmu u Parizu.

Nakon raspada SSSR-a, Ukrajina i Rusija su jedno vreme sarađivale na daljoj proizvodnji ovog letećeg džina.

Iako je poslednji avion sa ovom oznakom završen 2004, formalni kraj saradnje Ukrajine i Rusije je objavljen 2014, uz objašnjenje da je zbog političkih tenzija došlo do obustavljanja zajedničke proizvodnje.

Početkom 2019. godine u komercijalnoj upotrebi bilo je 26 aviona An-124. Ukupno je proizvedeno 55 letelica u 10 verzija. Antonov An 124 ima osmočlanu posadu, može da ponese do 150 tona tereta na put dug 3.700 kilometara. Četrdeset tona tereta može prevesti bez sletanja na impozantnih 11.500 km udaljenosti. Maksimalna brzina ovog aviona je 865 km/h a najveća poletana masa sa maksimalnim opterećenjem i količinom goriva 400 tona.

(Aero.rs)

Video: Pogledajte helikoptere MUP u borbi sa vatrom: Snimak odozgo gašenja požara u Bloku 70

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>