Istraga u Boeingu: Otkrivena loša povezanost bezbednosnih sistema u kompaniji
Nova istraga koju je tražila američka vlada u aeronautičkom gigantu Boeingu, izazvala je zabrinutost u vezi sa bezbednosnim sistemima u kompaniji.
Poslednjim pregledom otkrivena je loša povezanost višeg menadžementa i osoblja na operativnom nivou, kao i to da pravila ponašanja u vezi sa bezbednošću nisu efikasno primenjena u celoj kompaniji, preneo je BBC.
Izveštaj je tražen još nakon padova aviona Boinga 737 MAX 2018. i 2019. godine, u kojima je poginulo 346 ljudi, nakon čega je američka kompanija obećala da sagledati nalaze.
Podsetimo, 29. oktobra 2018. avion kompanije Lion Air (PK-LQP, serijski broj 43000 star svega tri meseca) koji je poleteo sa aerodroma Džakarata (CGK) u Indoneziji ka aerodromu Pangkang Pinan (PGK) na letu JT610, srušio u more 13 minuta po poletanju. Tom prilikom poginulo je svih 189 osoba koje su se nalazile u avionu Boeing 737 MAX.
Nepunih pet meseci kasnije, 10. martu 2019, avion kompanije Ethiopian Airlines (star samo četiri meseca, registarskih oznaka ET-AVJ, serijski broj 62450) tipa Boeing 737 MAX srušio se nekoliko minuta po poletanju sa aerodroma u Adis Abebi (ADD) na letu ET 302 ka Najrobiju (NBO) u Keniji. Svih 157 lica u avionu je poginulo.
Jedan od dva najveća svetska proizvođača aviona bio je pod dodatnim pritiskom nakon što je 5. januara na avionu Boeing 737 MAX9, u vlasništvu avio-kompanije Alaska Airlines, otpao deo oplate trupa tokom leta na liniji Sijetl - San Dijego.
Ozbiljne posledice su na sreću za dlaku izbegunute, ali je incident oživeo pitanja o proizvodnim procesima Boeinga, pet godina nakon pomenutih nesreća, i doveo do optužbi da je kompanija stavila profit ispred bezbednosti tokom procesa proizvodnje svojih aviona.
(Aero.rs/Tanjug)
Video: Posao na 11.000 metara: Kabinska posada Air Serbia na letu Beograd -Pariz
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.