• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Turkish Airlines Boeing 737 MAX-8 neplanirano u Beogradu: Krenuo za Sarajevo, nije sleteo iz dva pokušaja

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Avion je poleteo iz Beograda u 17:49, a u Sarajevo sleteo u 18:22. Da je avion na letu za Sarajevo završio u Beogradu, potrvđeno je i za Telgraf.rs, zbog kako se navodi, loših vremenskih uslova, odnosno jakog vetra.

  • 0
THY Salinger Igor

Avion Boeing 737 MAX-8 Turske avio kompanije Turskish Airlines (TK) na današnjem redovnom letu TK1021 izmeđi Istanbula (IST) i Sarajeva (SJJ) posle dva neuspela pokušaja sletanja na aerodrom u glavnom gradu Bosne i Hercegovine neplanirano je sleteo u Beograd (BEG)

Avion je po redu letenja trebao da sleti na Međunardni aerodrom Sarajevo u 14:40. Poletevši sa oko sat vremena zakašnjenjka, do Sarajeva je stigao oko 15:40 ali je posle dva, naizgled sasvim uobičajena prilaza pisti, odustajao od sletanja.

Posle prvog je napravio krug (tzv. go around) i pokušao ponovo a posle drugog letilica je preusmerena ka Beogradu. Na Aerodrom Nikola Tesla sleteo je oko 16:30 iz pravca severozapada na pistu 12R i parkirao na A platformu, pokazuju javno dostupni podaci servisa za praćenje letova Flightradar24

Da je avion na letu za Sarajevo sleteo u Beograd, potrvđeno je i za Telgraf.rs, zbog kako se navodi, loših vremenskih uslova, odnosno jakog vetra.

U pitanju je avion star nešto više od pet godina, isporučen u novembru 2018, upisan u turski registar kao TC-LCB i nazvan Isparta. Turkish Airlines prvi je i jedini korisnik

Na sarajevski aerodrom bez vidljivih problema  u 15:39 sleto je avion Bombardier Q400 iz Zagreba, a sat vremena pre njega ATR-72 Air Serbia iz Beograda. Ni meteo podaci ne pokazuju loše vremenske uslove.

Avion Turkish Airlines je poleteo iz Beograda u 17:49, a u Sarajevo sleteo u 18:22, pokazuju podai Flightradar24.com

Kako je Aero.rs više puta do sada pisao, razlog za odluku posade da odusatane od sletanja može se pronaći u rečenici koju su piloti čuli bezbroj puta na svojoj obuci i koja je do sada spasla sigurno hiljade života: You can allways go around (Uvek možeš da napraviš krug)

Pilot-nastavnik letenja u RViPVO, sa kojim je Aero.rs tada razgovarao, danas kapetan u komercijalnoj avijaciji sa hiljadama sati naleta kaže da su go around (pravljenje kruga i ponovni pokušaj sletanja) i divert (preusmeravanje na drugi aerodrom) "normalne procedure i sastavni deo svake procedure prilaza. Radi se po odluci posade ili na zahtev kontrole letenja.

THY Salinger Igor
Razlozi mogu biti najrazlicitiji. Moze da bude pogoršanje vidljivosti, vetar ili tzv. windshear. Može da bude nešto na pisti, avion, ptica, životinja. Moze da bude takozvani nestabilan prilaz. Moze da bude nedovoljno razdvajanje od prethodnog aviona, ili neki tehnički razliog: kvar na zemaljskoj opremi, svetlima, neka neispravnist na avionu…"

"Šta kod da je u pitanju, uvek možes da napraviš krug. U sklopu brifinga (pripreme) za prilaz na određeni aerodrom posade dobijaju informacije i o ovim procedurama i posada je uvek spremna da ih uradi". Preusmeravanje se takođe ne vrši nasumično već na unapred određene aerodrome koji opet zavise od mnogih fakora

U avijaciji postoji izraz be go around minded, što znači da prodedura odustajanja od sletanja i "pravljenja kruga" ili preusmeravanje na drugi aerodrom treba da bude usađena u razmišljanje pilota kao opcija u pri svakom sletanju.

(Aero.rs)

Video: Posao na 11.000 metara: Kabinska posada Air Serbia na letu Beograd -Pariz

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>