• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Konačno: Novi ruski Superjet SJ-100 obavio prvi probni let

Vreme čitanja: oko 1 min.

Probni let aviona sa pretežno domaćim delovima došao je nedugo nakon što su u medijima objavljeni napisi kako ruski nacionalni prevoznik Aeroflot otkazuje porudžbine Superjet SJ-100 i TU-214 zbog kašnjenja

  • 0
Avion SuperJet SJ100 Shutterstock

Prvi prototip aviona Superjet SJ-100 sa dominantno domaćim delovima i sistemima, pod brojem 97021 obavio je prvi probni let, nakon što je iz Komsomolska na Amuru, po obavljenim zemaljskim proverama i testovima, preleteo na aerodrom Žukovski (ZYK).

Letovi sa ovog međunarodnog aerodroma obavljaće se kako bi avion dobio sve potrebne sertifikacije i ušao u serijsku proizvodnju u okviru programa zamene aviona zapadne proizvodnje, javlja portal Ruaviation.

Probni let došao je nedugo nakon što su u medijima objavljeni napisi kako ruski nacionalni prevoznik Aeroflot otkazuje porudžbine Superjet SJ-100 i TU-214 zbog kašnjenja, o čemu je izveštavao i portal Aero.rs.

Prvi probni let sa aerodroma Žukovski trajao je dva i po sata i tokom leta je obavljeno 15 testova, uključujući i instalacije za gorivo u avionu, koje su u potpunosti proizvedene u Ruskoj Federaciji.

Prema rečima Andreja Boginskog, zamenika generalnog direktora Ujedinjene avio korporacije za civilno vazduhoplovstvo (UAC) i generalnog direktora Jakovljeva, planirano je oko 200 letova do kraja 2025. Intenzitet letnih testova će se povećavati kako se još dva prototipa pridruže sertifikaciji, koja trenutno čekaju instalaciju PD-8 motora u Komsomolsku na Amuru.

Dodao je da Jakovljev trenutno ima potpisane ugovore za više od 150 aviona, uključujući sporazume sa Aeroflot grupom i više od 60 narudžbina od drugih aviokompanija.

Tri prototipa SJ-100 aviona će biti uključena u sertifikacione testove u naredne dve godine: Prototip 97021 leti sa rusko-francuskim motorima SaM146, a uvozna oprema u ovom avionu je delimično zamenjena domaćom.

Prototip  97012 leteće sa ruskim PD-8 motorima, uz delimičnu zamenu uvoznih komponenti. Ovaj avion još uvek se nalazi u Komsomolsku na Amuru gde čeka sertifikaciju motora.

Treći prototip, 97023, takođe će leteti sa PD-8 motorima, uz potpuno zamenjene uvozne komponente. I ovaj avion je u Komsomolsku na Amuru, čeka sertifikaciju PD-8 motora i domaće opreme.

(Aero.rs)

Video: Putin leteo u strateškom bombarderu Tu-160

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>