Vreme čitanja: oko 2 min.
Broj letova širokotrupnih aviona na prostoru bivše Jugoslavije manji nego 2019. godine
Vreme čitanja: oko 2 min.
Srbija jedina beleži rast od 114 odsto u broju aviona na dugim linijama. Ovog avgusta, najveći kapacitet širokotrupnih aviona biće iz Beograda: Air Serbia će obaviti ukupno 49 letova iz srpske prestonice koristeći svoja dva A330-200 aviona
Za razliku od drugih segmenata komercijalnog avio-saobraćaja u regionu, broj letova širokotrupnim avionima iz bivših jugoslovenskih republika ka interkontinentalnim destinacijama još uvek se nije u potpunosti oporavio u odnosu na period pre pandemije.
U avgustu će biti 117 letova iz ex-yu regiona sa širokotrupnim avionima, što je pad od 25% u odnosu na isti mesec pre pet godina. Ukupan kapacitet koji nude avio-kompanije koje koriste širokotrupne avione za tržište bivše jugoslavije opao je za 25,2%.
Veći deo ovog pada je generisan na hrvatskom tržištu, koje, za razliku od pre pet godina, više ne opslužuju American Airlines, Air Canada Rouge, Emirates i Korean Air, piše u svojoj analizi Ex-Yu Aviation.
U avgustu 2019. godine, Qatar Airways (koji je tada imao celogodišnje letove za Sarajevo), obavljao je osam letova sa Airbus A330-200 avionom sa 260 sedišta do glavnog grada Bosne i Hercegovine, dok je iranski Mahan Air obavljao devet letova sa svojim A310 avionom sa 210 sedišta iz Teherana do Beograda, koji više ne opslužuje.
Ovog avgusta, najveći kapacitet širokotrupnih aviona biće iz Beograda: Air Serbia će obaviti ukupno 49 letova iz srpske prestonice koristeći svoja dva A330-200 aviona, od kojih jedan ima kapacitet od 268 putnika, a drugi 257.
Pored toga, Hainan Airlines će koristiti svoje A330-300 avione sa 292 sedišta na svojih devet letova iz Pekinga za Beograd. Sveukupno, broj letova i kapacitet širokotrupnih aviona iz Beograda porasli su za 114% i 124% u odnosu na period pre pandemije 2019. godine.
U Zagrebu, narednog meseca tri avio-kompanije će obavljati letove sa širokotrupnim avionima. To uključuje sedamnaest letova iz Toronta od strane Air Transata i četrnaest od novopridošlog T’Way Aira.
Kanadski prevoznik će rasporediti svoje A330-200 avione sa 332 sedišta na svojim letovima za Zagreb narednog meseca, dok će T’Way koristiti svoje A330-300 avione sa 347 sedišta. Zbog odsustva Air Canada Rougea, Emiratesa i Korean Aira, ukupna upotreba širokotrupnih aviona iz glavnog grada Hrvatske biće manja za 59%. Kapacitet će se smanjiti za 58%.
Iz Dubrovnika letove širokotrupnim avionima obavljaju United i TUI Airways. U avgustu, United Airlines će održavati osamnaest letova iz Njuarka za Dubrovnik avionom Boeing 767-400 sa 231 sedišta, dok će TUI rasporediti svoje Boeing 787-8 avione sa 325 sedišta iz Londona Getvika na pet letova i još pet letova iz Mančestera.
U 2019. godini, Dubrovnik nije bio opslužen od strane Uniteda, ali je American Airlines održavao operacije iz Filadelfije. Kao rezultat toga, uprkos istom broju letova sa širokotrupnim avionima, kapacitet je neznatno smanjen, za samo 0,8%. Za razliku od prošle godine, United sada koristi veću -400 verziju B767, u poređenju sa -300 verzijom iz 2023. godine, dodajući dodatnih 28 sedišta po letu.
Iako je upotreba širokotrupnih aviona još uvek manja nego 2019. godine, poboljšala se u odnosu na prošlu godinu, sa dvostrukim brojem aviona raspoređenim na 13,6% više letova, pre svega zahvaljujući novim linijama T’Way Aira između Seula i Zagreba i dodatnih letova Air Transata na liniji Toronto - Zagreb.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.