Vreme čitanja: oko 1 min.
COMAC pronašao kupca za svoj novi model: Air China će biti prvi korisnik širokotrupnog C929
Vreme čitanja: oko 1 min.
COMAC bi sa modelom C929 mogao da parira Airbusu i Boeingu, odnosno njihovim avionima A330neo i B787 koji imaju slične kapacitete. Proizvodnja prvog prototipa letelice treba da započne 2027. godine
Air China će biti prvi korisnik novog kineskog širokotrupnog aviona COMAC C929, saopšteno je već prvog dana Sajma vazduhoplovstva u Žuhaju. Ovaj avion treba da bude konkurent Airbus i Boeing letelicama koje trenutno dominiraju na tržištu.
Proizvođač aviona COMAC i Air China su potpisali okvirni sporazum kojim je predviđeno da nacionalna avio-kompanija Kine postane prvi korisnik C929, preneo je Aero Time. Dve strane su sklopile ugovor u utorak 12. novembra na Sajmu vazduhoplovstva u Žuhaju (Zhuhai Airshow).
Trenutno se malo zna o novom modelu C929. Projekat je još uvek u fazi dizajna i performanse buduće letelice nisu do kraja poznate. COMAC na svom sajtu ističe da će C929 moći da preveze oko 280 putnika kao i da će njegov dolet iznositi 12.000 kilometara.
Model C929 mogao bi da bude konkurent avionima Airbus A330neo i Boeing 787 koji imaju slične kapacitete. Proizvodnja prvog prototipa letelice treba da započne 2027. godine, preneo je Scramble.
Air China trenutno koristi nekoliko tipova širokotrupnih aviona. Prema podacima Planespotters, kineski avio-prevoznik u svojoj floti ima 47 Airbus A330, 30 Airbus A350, 28 Boeing 777, 14 Boeing 787 kao i devet B747. Nije poznato koliko će C929 Air China naručiti.
COMAC je sve do 2023. godine razvijao ovaj avion sa ruskom kompanijom United Aircraft Corporation (UAC), a zajednički projekat tada je nosio ime CRAIC CR929. Usled neslaganja dva partnera i uvođenja sankcija Ruskoj Federaciji, COMAC je 2023. godine odlučio da samostalno nastavi program razvoja aviona.
(Aero.rs)
Video: Hainan Airlines Airbus A330 u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.