Kako su radili Airbus i Boeing u 2024. godini

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Godina 2024. donela je značajne promene u dinamici između dva najveća proizvođača aviona – Airbus-a i Boeing-a. Evropski proizvođač nastavio je da povećava broj isporuka i stabilno jača svoju tržišnu poziciju, dok je Boeing pretrpeo veliki pad isporuka i suočio se sa ozbiljnim problemima, uključujući tehničke probleme i štrajkove piše SimpleFlyaing.

Boeing 737-10 Foto: Boeing.com

Boeing: Osetan pad isporuka, interni problemi, štrajk

Boeing je u 2024. godini isporučio samo 318 aviona do kraja novembra, što je pad od 210 aviona u odnosu na 528 isporučenih u 2023. i značajno manje u poređenju sa 480 u 2022. Razloga za ovaj pad ima više. Incident sa vratima na avionu Alaska Airlines-a Boeing 737 MAX početkom 2024. godine uzrokovao je pojačane regulatorne kontrole. Ova situacija dodatno je usporila proizvodnju i stvorila zabrinutost za kvalitet i bezbednost.

Dugotrajan štrajk Međunarodnog udruženja mehaničara i vazduhoplovnih radnika paralizovao je proizvodne linije u poslednjem kvartalu godine. Štrajk je završen tek nakon što je kompanija pristala na nove uslove ugovora o čemu ste mogli da čitate i na Aeru. Izvršni direktor Dejv Kalhun napustio je funkciju tokom godine, što je dodatno destabilizovalo kompaniju, iako je ostao član upravnog odbora.

U novembru 2024. Boeing je isporučio samo 13 aviona: devet modela 737 MAX, dva 777 i dva 787. Očekivanja za povećanje proizvodnje modela 787, kao i odlaganje lansiranja modela 777X do 2026, ukazuju na to da će Boeing i dalje biti suočen sa izazovima u bliskoj budućnosti.

Airbus: Stabilan rast i inovacije

Sa druge strane, Airbus je nastavio da beleži rast. Do kraja novembra 2024, isporučio je 643 aviona, što je predstavlja porast u odnosu na 623 u 2023. što je značajno više u odnosu na Boeing. Najvažniji faktori zaslužni za uspeh najvećeg evropskog proizvođača aviona su:

  • Visoka proizvodnja modela A320neo: Airbus je povećao kapacitet proizvodnje ovog popularnog modela na 52 aviona mesečno, s planom da do 2027. poveća broj na 75 mesečno.
  • A321XLR: Ovaj model, koji donosi revoluciju u dugim letovima na manjim tržištima, počeo je da se isporučuje krajem 2024. godine. Iberia je postala prvi korisnik ovog aviona, a Airbus planira povećanje proizvodnje u 2025.
  • Snažan učinak u Evropi: U novembru 2024, Airbus je isporučio 84 aviona, u poređenju sa samo 13 Boeinga, čime je dodatno učvrstio svoju poziciju.
Airbus kompanija logo avion Boeing Foto-kolaž: Tanjug/AP

Isporuke Airbus vs Boeing: 2022–2024. godina

Godina                          Boeing          Airbus
2022.                                 480                     663
2023.                                 528                     735
2024. (do novembra)     318                     643
 
 
I dok Boeing ulaže nade u povećanje proizvodnje modela 787 na pet mesečno do kraja 2025. godine, Airbus planira dalju ekspanziju svoje proizvodnje, posebno u segmentu modela A320neo i A321XLR. Airbus cilja isporuku 770 aviona do kraja 2024, što je ambiciozan, ali ostvariv cilj, s obzirom na dosadašnji učinak.

2024. godina potvrdila je dominaciju Airbusa, a Boeing nastavlja borbu sa unutrašnjim problemima i tržišnim pritiscima. Evropski proizvođač sada predvodi industriju petu godinu zaredom, ostavljajući Boeingu težak zadatak u godinama koje dolaze.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>