Šef FAA: Boeing mora da napravi fundamentalni zaokret da bi bezbednost stavio ispred profita

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Administrator Federalne uprave za avijaciju SAD-a (FAA), Majk Vitaker (Mike Whitaker), izdao je oštro upozorenje američkom gigantu avio-industrije, Boeingu, ističući da kompanija mora napraviti “fundamentalni kulturni zaokret” kako bi prioritet dala bezbednosti i kvalitetu, a ne profitu.

Vitaker je ovu izjavu dao povodom obeležavanja godišnjice incidenta iz januara 2024. godine, kada je došlo do odvajanja panela na avionu Boeing 737 MAX 9 kompanije Alaska Airlines, što je ponovo pokrenulo pitanja o proizvodnim standardima i kulturi unutar kompanije.

Boeing se poslednjih godina suočava sa brojnim kritikama zbog problema u proizvodnim procesima. Tokom 2024. godine, kompanija je bila u centru pažnje zbog optužbi da je vršila pritisak na zaposlene da ćute o problemima sa kvalitetom. Incident sa panelom dodatno je pojačao ove sumnje i podstakao američke regulatorne agencije, uključujući FAA, da pojačaju kontrolu nad proizvodnjom aviona 737 i 787 Dreamliner.

Boeing 737 MAX Foto: Shutterstock

U objavi na svom blogu, Vitaker je naveo konkretne korake koje je FAA preduzela kako bi rešila ove probleme:

  • Povećan broj inspektora na Boeingovim fabričkim linijama.
  • Uvođenje limita na proizvodnju modela 737 MAX.
  • Sprovođenje detaljne inspekcije proizvodnih linija.
  • Zahtevanje sveobuhvatnog plana od Boeinga za rešavanje problema sa kvalitetom.

FAA je takođe sprovela nezapamćen broj nenajavljenih inspekcija i redovne mesečne sastanke s rukovodstvom Boeinga kako bi pratila napredak u rešavanju ovih problema.

Ipak, i sama FAA suočava se s kritikama. Kancelarija inspektora Ministarstva saobraćaja SAD-a (DOT OIG) izdala je izveštaj u kojem se navodi da regulator nije adekvatno pripremljen za nadzor kompleksnog sistema proizvodnje kao što je Boeingov. DOT OIG je zaključio da FAA mora uvesti procene zasnovane na podacima kako bi unapredila svoj proces inspekcija i efikasnije identifikovala probleme u proizvodnji.

Nakon incidenta, Alaska Airlines je uvela dodatne mere za kontrolu kvaliteta isporučenih aviona. Timovi za reviziju često posećuju proizvodna postrojenja Spirit AeroSystems-a i Boeingovu fabriku u Rentonu. Kompanija je angažovala stručnjake koji sprovode inspekcije prema visokim standardima avio-kompanije, dok timovi inženjera obavljaju detaljne provere pre nego što avion bude pušten u upotrebu.

Izjava Majka Vitakera oslikava sve veći pritisak na Boeing da poboljša svoje proizvodne procese i prioritet da bezbednost stavi na prvo mesto. Ovaj poziv na promenu dolazi u trenutku kada američki proizvođač aviona pokušava da povrati poverenje regulatora, avio-kompanija i putnika.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>