O’Liri: Razmotrili bismo kineski C919 umesto Boinga 737, ako bude dovoljno jeftin

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Generalni direktor irske niskotarifne avio-kompanije Rajaner, Majkl O’Liri, izjavio je da bi kompanija mogla da razmotri kupovinu kineskih aviona Comac C919, ukoliko bi cena bila znatno niža u odnosu na konkurenciju. Kako prenosi portal Skift, O’Liri je rekao da kineski proizvođač Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) u suštini pravi „jeftinu verziju Erbasa A320”, i da bi Rajaner mogao da naruči te avione ako bi bili 10 do 20% jeftiniji od modela evropskog proizvođača.

Majkl O'Liri, Michael O'Leary Majkl O'Liri / Foto: Profimedia/Kenzo TRIBOUILLARD/AFP

– Kinezi u suštini prave 'ebeni A320. Dakle, ako bi bio dovoljno jeftin – 10 ili 20% jeftiniji od Erbasa – onda bismo ga naručili, rekao je O’Liri, dodajući da je za Rajaner ključna stvar uvek bila nabavka aviona po najpovoljnijim uslovima.

Iako Rajaner već decenijama koristi isključivo avione Boing 737 , kompanija ne isključuje mogućnost diversifikacije flote. O’Liri je podsetio da Rajaner ima dugogodišnje interesovanje za kineski C919, i da su još 2011. godine započeli saradnju sa kompanijom Comac na razmeni informacija o dizajnu aviona.

U okviru grupacije, austrijska filijala Lauda Europe već koristi ograničen broj Erbasovih A320 aviona, a O’Liri je nagovestio da bi u budućnosti mogla biti proširena flota Erbasovih aviona za potrebe te podmarke – iako se ne očekuju povoljni ugovori sa Erbasom pre 2030. godine.

– Nisam vezan za Boing – ne mora sve da budu 737-ice. Ali ako ćemo naručivati zamenske avione, oni moraju biti jeftini, rekao je O’Liri. To znači da moramo imati gotovinu na računu kako bismo mogli da kupujemo avione tokom krize, dodao je.

Rajanerova strategija već godinama podrazumeva kupovinu aviona tokom ekonomskih padova, kada su uslovi najpovoljniji. Iako je kompanija u poslednje vreme suočena sa kašnjenjima u isporukama od strane Boinga, što je dovelo do smanjenja planiranog broja putnika za naredne godine, cilj ostaje da broj prevezenih putnika poraste sa 200 na 300 miliona godišnje do 2033. ili 2034. godine, ukoliko se situacija sa isporukama stabilizuje.

Avion Kina C919 COMAC Foto: Profimedia/AFP/STR

U međuvremenu, kineski C919 napreduje i kada je reč o motorima. Novi kineski turboventilatorski motor CJ-1000, koji proizvodi Aero Engine Corporation of China (AECC), uspešno prolazi testiranja i mogao bi uskoro da se koristi na verifikacionim letovima. Proizvođač Comac takođe planira povećanje kapaciteta proizvodnje C919 – tokom ove godine planirano je sklapanje 75 aviona, a cilj je dostizanje 200 primeraka godišnje do 2029.

Ipak, postoje i izazovi – troškovi proizvodnje rastu, a zapadne regulative i dalje predstavljaju barijeru. Predsednik kompanije Air Lease, Stiven Udvar-Hejzi, izjavio je da ne veruje da će C919 u svom sadašnjem obliku dobiti odobrenje za letenje u Evropi ili SAD.

Bez obzira na to, O’Lirijeva izjava pokazuje da Rajaner ostaje fleksibilan kada je reč o izboru proizvođača – sve dok je cena prava. Da li je ovo samo "bacanje koske", vreme će pokazati

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>