Rajaner ostao dosledan svojoj politici – bez refundacije ni za heroja koji je sprečio napad nožem
Irska niskotarifna avio-kompanija Rajaner (Ryanair) ponovo je izazvala pažnju javnosti zbog svog nepopustljivog pristupa prema pravilima o povraćaju novca za neiskorišćene karte. Kompanija je odbila zahtev putnika Stivena Kriana (61), koji je zbog povreda zadobijenih prilikom pokušaja da zaustavi napadača naoružanog nožem u vozu u Kembridžširu propustio let za Austriju.
Krian je zadobio više ubodnih rana dok je pokušavao da odbrani druge putnike tokom masovnog napada 1. novembra. Zbog ozbiljnih povreda nije mogao da stigne na Rajanerov let kojim je trebalo da otputuje u Austriju, gde je planirao da gleda fudbalsku utakmicu Notingem Foresta.
Uprkos javnim apelima i brojnim pozivima da kompanija napravi izuzetak u ovom slučaju, Rajaner je ostao pri stavu da su sve karte nerefundabilne. „Sve Rajanerove avionske karte su nerefundabilne, zbog čega putnicima snažno preporučujemo da kupe putno osiguranje kako bi bili zaštićeni u slučaju da ne mogu da putuju“, navela je kompanija u zvaničnom saopštenju.
Politika kompanije bez izuzetaka
Rajaner je poznat po strogim pravilima i gotovo vojničkoj disciplini kada je reč o uslovima putovanja. Povraćaj novca odobrava se isključivo u slučajevima kada kompanija sama otkaže let ili kada dođe do kašnjenja dužeg od pet sati. Refundacije nisu moguće ni u slučaju bolesti, niti se izdaju putni krediti osim u izuzetnim okolnostima, poput smrti bliskog člana porodice uoči putovanja.
Opcija „Flexi Plus“ ne donosi mogućnost refundacije, već samo dodatne pogodnosti poput fleksibilne promene termina leta, dodatnog prtljaga i prioritetnog ukrcavanja.
Takva politika, iako jasno definisana, često izaziva burne reakcije javnosti. U ovom slučaju, mnogi su izrazili zaprepašćenje što kompanija nije pokazala minimum empatije prema čoveku koji je rizikovao život da spase druge. Ipak, poznavaoci industrije ističu da Rajaner već godinama gradi imidž „bez kompromisa“, s politikom koja jednako važi za sve putnike — bez obzira na okolnosti.
Kompanija koja ne popušta
Rajanerov izvršni direktor Majkl O’Liri već decenijama brani čvrst pristup prema pravilima, tvrdeći da je doslednost deo identiteta kompanije. Na društvenim mrežama, Rajaner je poznat po ironičnim i duhovitim objavama, ali i po tome što se retko izvinjava.
Prošle godine, kompanija je bila kritikovana kada je paru starijih putnika naplaćeno 110 funti jer su greškom odštampali pogrešne bording pasove. Rajaner je tada odgovorio da „putnici snose odgovornost za tačnost dokumenata“.
Iako je javnost u slučaju Stivena Kriana pokazala solidarnost i očekivala izuzetak, sve ukazuje na to da će Rajaner i ovog puta ostati veran svojoj reputaciji — kompanije koja nikada ne odstupa od sopstvenih pravila, ma koliko okolnosti bile ekstremne.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.