
Boing pregovara o prodaji do 50 aviona namenjenih kineskim kompanijama
Američki proizvođač aviona Boing potvrdio je da pregovara o budućnosti oko 50 aviona koji su prvobitno bili namenjeni kineskim avio-kompanijama, a koji zbog trgovinskih tenzija i carinskih tarifa možda neće biti preuzeti.
Kako je saopšteno tokom izveštaja o poslovanju za prvi kvartal 2025. godine, Boing aktivno razmatra opcije za preusmeravanje već proizvedenih ili aviona u procesu sklapanja drugim kupcima. Planirana isporuka za kineske kompanije obuhvata modele 737 MAX 8 i 787-9, a među njima se nalazi i devet aviona koji još nisu ušli u proizvodni proces.

Predsednik i izvršni direktor Boinga, Keli Ortberg, istakao je da je Kina trenutno jedina zemlja sa kojom kompanija ima ovakve probleme, još od perioda kada su uvedene uzajamne carine između SAD i Kine tokom administracije Donalda Trampa. Zbog tih carina, brojni kineski kupci obavestili su Boing da neće preuzeti naručene avione.
– Za devet aviona koji još nisu u proizvodnji razgovaramo sa kupcima o njihovim namerama, a ako bude potrebno, te pozicije možemo dodeliti drugim avio-kompanijama – izjavio je Ortberg, dodajući da postoji stabilna potražnja za brzim isporukama.
Boing planira da sve postojeće narudžbine i zalihe uskladi sa realnim tržišnim prilikama, bez dodatnog povećanja proizvodnje za kupce koji nisu spremni da preuzmu isporuke.

Uticaj na proizvodnju i planove za 2025. godinu
Kompanija je saopštila da trenutna situacija sa Kinom neće značajnije poremetiti proizvodni plan za ovu godinu. Boing planira konzervativan oporavak proizvodnje, uzimajući u obzir moguće poremećaje, uključujući i trgovinske barijere. Ortberg je naveo da, uprkos problemima sa kineskim isporukama, Boeing ostaje optimističan u pogledu planova za 2025.
Prema procenama, Boing trenutno ima oko 30 aviona 737-8 proizvedenih pre 2023. godine, od kojih je 25 primeraka bilo namenjeno kineskim avio-kompanijama. Kompanija planira da ove avione preradi i zatvori deo proizvodnog sistema poznat kao “fabrika u senci” do sredine 2025. godine.
Savezna administracija za vazduhoplovstvo (FAA) trenutno ograničava maksimalni tempo proizvodnje 737 MAX aviona na 38 primeraka mesečno, nakon incidenta na letu Aljaska Erlajnsa (Alaska Airlines) početkom 2024. godine.

Kineske narudžbine i buduće isporuke
Prema podacima portala ch-aviation, pored 20 aviona koje je Boing već isporučio kineskim avio-kompanijama pre uvođenja tarifa, najmanje još osam aviona je bilo planirano za isporuku, uključujući četiri 737 MAX 8 i četiri 787-9. Neki od ovih aviona već su izveli svoje prve letove između 2020. i 2021. godine.
Trenutno se oko 10% Boingovog komercijalnog zaostatka odnosi na kineske avio-kompanije i leasing kuće.
Boing ističe da ostaje u stalnom dijalogu sa američkom administracijom kako bi zaštitio interese vazduhoplovne industrije, ključnog sektora američkog izvoza.
(Aero.rs)
Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.