Ruska kompanija Volga-Dnjepar optužuje Kanadu za piratsko otimanje aviona An-124

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ruska kargo avio-kompanija Volga Dnjepar oštro je reagovala na potez kanadskih vlasti koje pokušavaju da zaplene jedan od njenih aviona tipa Antonov An-124, koji je od februara 2022. godine prizemljen na aerodromu u Torontu. Kompanija je čitav slučaj nazvala „piratskim otimanjem“ i tvrdi da se radi o nezakonitoj konfiskaciji privatne imovine pod političkim izgovorom.

Avion je zadržan zbog kanadskih sankcija uvedenih ruskim prevoznicima nakon početka rata u Ukrajini, a u toku su pravne procedure da letelica bude trajno oduzeta i predata ukrajinskim vlastima. Volga Dnjepar, međutim, tvrdi da je An-124 obavljao humanitarni let, prevozeći medicinski materijal iz Kine tokom pandemije kovida-19, i da bi takve misije morale biti izuzete iz političkog konteksta.

AN1 24 zaplenjen u Kanadi Foto: Shutterstock

Generalni direktor kompanije, Igor Aksenov, navodi da su pokušaji da se sa kanadskim vlastima postigne dogovor propali, pa je u avgustu prošle godine pokrenut arbitražni postupak zbog, kako navodi, „eksproprijacije“ njihove imovine. On ističe da Volga Dnjepar ima „besprekornu reputaciju“ u međunarodnoj logistici i da su sve njihove operacije izvođene u dobroj veri.

„Ovde je reč o grubom kršenju međunarodnih poslovnih pravila, potpunom izostanku dijaloga i nezakonitom zadržavanju privatne imovine“, izjavio je Aksenov, dodajući da se kanadske sankcije i nova zakonska rešenja koriste kao instrument za „nelegalnu zaplenu“ aviona, koji bi, prema njegovim rečima, trebalo da bude „pod uverljivim izgovorom“ ustupljen trećim stranama.

Vredi podsetiti da je i sama Rusija 2022. godine jednostrano zadržala i preregistrovala stotine aviona u vlasništvu zapadnih lizing kompanija, koje su potom pokrenule osiguravajuće procese i u mnogim slučajevima pristale na nagodbe.

AN1 24 zaplenjen u Kanadi Foto: Shutterstock

Aksenov smatra da bi povratak An-124 kompaniji Volga Dnjepar pozitivno uticao na stabilnost globalnog lanca snabdevanja, s obzirom na sve manji broj aviona u sektoru transporta vanstandardnog tereta, kao i da bi taj potez pomogao Kanadi da očuva svoj međunarodni imidž kao zemlje koja poštuje pravila.

Avion An-124 je nastao u sovjetskom projektantskom birou Antonov, koji i danas ima sedište u Ukrajini. Njegov matični aerodrom, Hostomel kod Kijeva, teško je oštećen tokom ruskog napada u prvim danima sukoba, a u napadu je uništen i jedini primerak još većeg aviona An-225 „Mrija“, napravljenog na osnovu modela An-124.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>