
Četiri dana do bonusa od 100 miliona evra: Da li će prvi čovek Rajanera dobiti bogatstvo
Četiri dana deli Majkla O'Lirija, prvog čoveka Rajanera (Ryanair) od novog bonusa koji bi mogao da mu bude isplaćen, a koji bi na njegov konto doneo - još 100 miliona evra.
Naime, ako cena akcija najveće niskotarifne aviokompanije u Evropi 28 dana uzastopno budu iznad 21 evra O'Liri bi se dodatno obogatio. S obzirom na to da do "magične brojke" treba da prođe još samo četiri dana, O'Liri bi (ponovo) mogao da uveća svoje bogatstvo iznosom o kom mnogi mogu samo da maštaju.
Akcije Rajanera su iznad 21 evra od 2. maja što praktično znači da bi - ako se na tom nivou zadrže do kraja radne nedelje - prvom čoveku irskog prevoznika morao da bude isplaćen bonus dogovoren dugoročnim planom stimulacije koji je uveden 2019. godine, a koji je produžen 2022. kada je O’Liri produžio ugovor na još pet i po godina.

Prema uslovima ugovora, bonus bi mu bio isplaćen tek 2028. godine, pod uslovom da do tada ostane u kompaniji, piše portal aviationa2z. O’Liri je branio ovaj podsticaj, uporedivši ga sa platama vrhunskih fudbalera i trenera, tvrdeći da Rajaner nastavlja da donosi vrednost svojim akcionarima. Cena akcija dostigla je rekord posle objave godišnje dobiti od 1,6 milijardi evra, uprkos padu od 16% u odnosu na prethodnu godinu.
Finansijski rezultati kompanije ostaju snažni. Uz objavu dobiti, Rajaner je najavio otkup sopstvenih akcija u vrednosti od 750 miliona evra. Ova odluka je verovatno doprinela rastu cene akcija i dodatno približila O’Lirija ostvarivanju uslova za bonus.

Analitičari banke Barklejs (Barclays) izrazili su zabrinutost u vezi sa korporativnim upravljanjem, ističući da je otkup akcija odobren od strane odbora u kojem se nalazi i sam O’Liri, što bi moglo uticati na cenu akcija i omogućiti ispunjavanje uslova za njegov bonus. Ove primedbe izazvale su raspravu među regulatornim telima.
Podsetimo, O'Liri je bio u istoj situaciji krajem 2023. godine, o čemu je naš portal svojevremeno pisao.

Uprkos finansijskoj otpornosti, Rajaner se suočava sa stalnim kritikama javnosti. Potrošačka organizacija Koji? (Which?) svrstala je kompaniju na poslednje mesto među prevoznicima na kratkim relacijama, navodeći probleme poput neudobnosti sedišta, procesa ukrcavanja i čistoće u kabini. Takođe su ocenili da je vrednost usluge osrednja, što narušava ugled kompanije među putnicima.
Rajaner je odgovorio najavom povećanja cena karata za 5 - 6% u 2025. godini. Kompanija je smanjenje godišnje dobiti delimično pripisala nižim cenama karata, sugerišući da bi više cene mogle ponovo povećati profitabilnost.
(Aero.rs)
Video: Air France Boeing B777
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.