
Do kada Emirejts planira da zadrži A380 u saobraćaju?
Avio-kompanija Emirejts (Emirates) namerava da zadrži svoj prepoznatljivi avion Erbas A380 (Airbus A380) u komercijalnom saobraćaju do kraja 2030-ih godina, što znači da će džambo džet koji je obeležio poslednje dve decenije globalne ekspanzije iz Dubaija ostati u floti i kada većina drugih kompanija bude prešla na modernije i efikasnije dvomotorce.
Predsednik Emirejtsa, Tim Klark, potvrdio je ovu nameru na Godišnjoj skupštini Međunarodnog udruženja za vazdušni transport (IATA), u Nju Delhiju 1. juna, rekavši da je u pripremi još jedno unapređenje prve klase u okviru postojećeg programa modernizacije A380 flote. “Kao i kod hotela, morate stalno da osvežavate ponudu,” izjavio je Klark, dodajući da je novi dizajn prve klase još u fazi koncepta.

Emirejts trenutno poseduje više od 100 primeraka A380, i ujedno je bio jedini ozbiljan kupac ovog tipa sve do prestanka proizvodnje 2021. godine. Dok su gotovo sve velike avio-kompanije povukle A380 iz redovne upotrebe i zamenile ga modelima kao što su A350-1000 i Boing 777, Emirejts ostaje privržen ovom avionu, koji mu je omogućio višedecenijsku dominaciju na linijama sa velikim kapacitetom i visokom potražnjom.
Emirates flota:
Airbus A319 - 1
Airbus A350 XWB - 6
Airbus A380 - 95
Boeing 777 - 135
Ukupno - 237 aviona
Flota A380 trenutno prolazi kroz opsežnu modernizaciju koja uključuje uvođenje nove konfiguracije sa četiri razreda: prva, biznis, premijum ekonomska i ekonomska klasa. Avion ostaje poznat po jedinstvenim detaljima kao što su tuševi u prvoj klasi i bar za putnike u biznis klasi na gornjoj palubi.
Uprkos velikoj popularnosti među putnicima, A380 se pokazao kao finansijski izazovan za mnoge kompanije, pre svega zbog velike potrošnje goriva, kompleksnog održavanja i potrebe za specijalizovanom infrastrukturom na aerodromima. Klark, međutim, veruje da će uz postojeće zalihe rezervnih delova – uključujući i one dobijene iz rashodovanih A380 aviona – i uz pažljivo upravljanje zalihama motora, Emirejts moći da drži ove avione u službi još najmanje deset godina.

Dodatni razlog za ovakvu strategiju jeste i činjenica da Emirejts trenutno nema direktnu zamenu za A380. Kompanija nije poručila A350-1000, jer je Klark kritikovao performanse njegovih Rolls-Royce motora. Istovremeno, novi Boing 777X, koji bi trebalo da preuzme deo interkontinentalnih operacija Emirejtsa, još nije spreman za isporuke. Prema Klarkovim rečima, ulazak 777X u komercijalni saobraćaj očekuje se najranije u jesen 2026.
Odluka da se produži životni vek A380 potvrđuje specifičnu poziciju Emirejtsa na tržištu – kao kompanije koja se ne odriče koncepta luksuza i visokokapacitetnih letova, čak i u eri efikasnosti i smanjenja troškova. Ukoliko planovi budu realizovani, A380 će ostati u redovnom saobraćaju i tri decenije nakon što je prvi put poleteo.
(Aero.rs)
Video: Airbus Helicopters H120
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nenad
Zanimljivo informisite i svdstrano, Zadovoljstvo jr da imamo neko ko pise o svdmu ovome
Podelite komentar