Ruski putnički avion MC-21 sa domaćim komponentama obavio prvi let u okviru sertifikacionog programa

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kompanija „Jakovljev“ (ОКБ им. А. С. Яковлева) započela je sertifikaciona ispitivanja verzije novog ruskog putničkog aviona MC-21 sa zamenjenim uvoznim komponentama. Za sada u njima učestvuje samo jedan eksperimentalni avion sa brojem 73055. Tokom prvog leta po sertifikacionom programu 26. juna, piloti su proveli u vazduhu oko četiri sata i testirali radio-opremu, saopštila je matična United Aircraft Corpration.

Avion sa brojem 73055 predstavlja MC-21 sa delimično zamenjenim stranim komponentama. Na njemu se i dalje koriste uvozni aktuatori, kočnice i generatori. Prvi put je poleteo krajem aprila. Trenutno „Jakovljev“ završava prepravku još jednog eksperimentalnog aviona sa brojem 73057, koji će postati prvi potpuno ruski MC-21.

Kako je ranije obećao zamenik generalnog direktora „Jakovljeva“ Anatolij Gajdanski, potpuno domaći avion trebalo bi da poleti sredinom leta, nakon čega će se pridružiti sertifikacionim ispitivanjima.

„Za dobijanje sertifikata tipa za potpuno domaći MC-21 planira se da se obavi oko 220–230 probnih letova kako bismo bili 100% sigurni u bezbednost naših budućih putnika,“ rekao je glavni konstruktor MC-21 u kompaniji „Jakovljev“ Vitalij Nariškin.

Ispitivanja aviona u uslovima prirodnog zaleđivanja planiraju se u Arhangelsku, dok će takozvana "šimi testiranja" – vibracije točkova upravljanja tokom vožnje po pisti – biti sprovedena u Uljanovsku, najavio je zamenik načelnika Letno-ispitnog i završnog centra za civilnu avijaciju „Jakovljeva“ Nikolaj Fonurin.

Prema rečima Gajdanskog, radovi na sertifikaciji verzije sa zamenjenim komponentama trebalo bi da budu završeni do kraja leta 2026. godine. Startni i najveći kupac novog MC-21 je grupa „Aeroflot“, koja je već saopštila da očekuje isporuke i početak eksploatacije aviona u četvrtom kvartalu 2026.

Jakovljev, MS-21 Foto: promo

Trenutno „Aeroflot“, najveći avioprevoznik u Rusiji, ima čvrst ugovor za isporuku 18 aviona MC-21. Međutim, šef grupe Sergej Aleksandrovski potvrdio je sredinom juna da prevoznik želi da konvertuje celu svoju preliminarnu narudžbinu od 339 aviona domaće proizvodnje u MC-21, koja je prvobitno uključivala i regionalne SJ-100 i srednjoprugaške Tu-214. Prvih 108 MC-21 „Aeroflot“ planira da primi do 2030. godine, a drugu seriju od 92 aviona – do 2033.

Osim „Aeroflota“, preliminarne narudžbine za MC-21 postavile su i ruske avio-kompanije Smartavia (45 aviona), „Avrora“ (15) i „Iraero“ (7).

Avion MC-21 razvija se od početka 2010-ih. Njegova osnovna verzija MC-21-300 kapaciteta do 211 putnika dobila je sertifikat tipa u decembru 2021. godine. Međutim, njena proizvodnja postala je nemoguća nakon što su zapadni dobavljači opreme napustili program 2022. godine zbog sankcija. Kao rezultat toga, „Jakovljev“ je morao da preradi avion kako bi oko 80 inostranih sistema i komponenti zamenio ruskim rešenjima.

Autor: Maksim Pjaduškin

(EkipaAero.rs)

Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>