
Američki mediji: Kapetan Er Indije isključio prekidač za dotok goriva pre pada? Indija demantuje tvrdnje
Američki list Vol Strit Žurnal (Wall Street Journal) objavio je kontroverzan izveštaj u kojem se tvrdi da je kapetan Er Indijinog leta AI171, koji se prošlog meseca srušio u Ahmedabadu, možda namerno ili slučajno isključio dovod goriva ka motorima nekoliko sekundi nakon poletanja. Ova tvrdnja, zasnovana na transkriptu iz kokpita i preliminarnim nalazima istrage, izazvala je burne reakcije u Indiji.
U nesreći su poginuli kapetan Smit Sabarval (Sumeet Sabharwal), koji je imao 15.638 sati ukupnog letačkog iskustva, i prvi oficir Klajv Kander (Clive Kunder), sa 3.403 sata naleta. Obojica su stradali među 241 osobom u avionu koji se srušio, zajedno sa još 19 osoba na zemlji. Nesreću je preživeo samo jedan putnik.
Prema pisanju Vol Strit Žurnala, prvi oficir je, upravljajući avionom tipa boing 787 Drimlajner, upitao kapetana zašto je pomerio prekidače za gorivo u položaj “isključeno” ubrzo nakon poletanja. Prvi oficir je navodno zatim pokazao znake panike, dok je kapetan ostao smiren.
List se poziva na preliminarni izveštaj indijskog Biroa za istragu avionskih nesreća (AAIB), koji navodi da su prekidači za isključivanje goriva na oba motora pomereni gotovo istovremeno, u razmaku od jedne sekunde, samo nekoliko trenutaka nakon poletanja. Od poletanja do pada prošlo je svega 32 sekunde.
Međutim, indijski zvaničnici i udruženja pilota oštro su odbacili ove navode. Ministar civilnog vazduhoplovstva Kinžarapu Ram Mohan Najdu apelovao je na javnost da ne donosi preuranjene zaključke, ističući da je reč o preliminarnim nalazima i da se čeka konačan izveštaj. „Naši piloti i posade su među najboljima na svetu. Ne treba iznositi tvrdnje dok ne budemo imali sve činjenice“, poručio je Najdu.
Slično mišljenje izneo je i predsednik Federacije indijskih pilota (FIP) CS Randava, koji je optužio Vol Strit Žurnal za „neutemeljene i senzacionalističke tvrdnje“. On je istakao da se u preliminarnom izveštaju nigde ne pominje da je do isključivanja goriva došlo usled greške pilota i najavio pokretanje pravnih koraka protiv američke publikacije.
Er Indija je u međuvremenu sprovela preventivne tehničke provere mehanizama za zaključavanje prekidača za gorivo na svim svojim avionima tipa boing 787-8. Kompanija je saopštila da nijedan tehnički problem nije otkriven, a svi avioni su ranije već prošli kroz zamenu modula za kontrolu snage, u skladu sa Boeingovim standardima održavanja.
U trenutku kada istraga o nesreći i dalje traje, debate o mogućim uzrocima se intenziviraju, dok stručnjaci upozoravaju da bi bilo kakvi zaključci bez potpune analize mogli dovesti do dezinformacija i narušavanja reputacije profesionalnog letačkog osoblja.
(Aero.rs)
Video: Vežite se, to je zauvek: Iznajmio Boeing 747 za venčanje među oblacima
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.