Rajaner i IziDžet traže kazne zbog haosa tokom štrajka u Francuskoj kontroli letenja

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Više od milion putnika bilo je pogođeno štrajkovima francuskih kontrolora letenja 3. i 4. jula, o kom je naš portal opširno izveštavao, dok aviokompanije upozoravaju na mogućnost stvaranja novih haotičnih dešavanja tokom ovog leta.

Direktor kompanije IziDžet (easyJet) Kenton Džarvis izjavio je da su nedavni štrajkovi francuskih kontrolora letenja stvorili „neprihvatljive izazove za putnike i posadu“. On je dodao i da su „izuzetno nezadovoljni“ štrajkom početkom jula, koji je avioprevoznicima doneo „neočekivane i značajne troškove“.

Ova niskotarifna kompanija je zbog štrajka bila prinuđena da otkaže 660 letova, što je kompaniju koštalo 17,3 miliona evra. Francuska kontrola letenja od početka leta predstavlja glavni uzrok kašnjenja letova ove aviokompanije.

easyJet Airbus Foto: Shutetrstock

Džarvis je, kako piše Euronews, zatražio da francuska vlada „reaguje i ozbiljno sarađuje sa svojim ANSP-om (davaocem usluga kontrole vazdušnog saobraćaja), jer je trenutno to najgore područje kontrole letenja u Evropi“, te da se uvedu dugoročne mere.

Komentari čelnika IziDžeta dodatno pojačavaju pritisak koji dolazi i od strane Rajanera, niskobudžetnog prevoznika koji je štrajkove kontrolora letenja nazvao „rekreativnim“. Kompanija je optužila kontrolore letenja u Francuskoj da su jednostavno želeli „slobodne dane“ tokom štrajka 3. i 4. jula.

Direktorka komunikacija irske kompanije Džejd Kirvan, izjavila je za The Telegraph da su neki zaposleni nastavili da štrajkuju ili su se javili kao bolesni tokom vikenda, što je dovelo do još dva dana otkazivanja letova.

Ryanair Foto: Shutterstock

Rajaner izražava zabrinutost da bi slične akcije i lažna bolovanja mogla da se nastave i tokom letnjeg odmora, izazivajući dodatni haos za putnike. Direktor kompanije, Majkl O’Liri tvrdi da je 90 odsto otkazanih letova tokom ta dva dana moglo biti izbegnuto da je Evropska komisija intervenisala. Irska niskotarifna kompanija poziva Evropsku uniju da reformiše sistem kontrole letenja kako bi se izbegla situacija da se ceo evropski vazdušni prostor parališe štrajkovima u jednoj zemlji.

Slične kritike dolaze i iz najvećeg udruženja evropske avioprevoznika A4E (Airlines for Europe), koje je takođe  kritikovalo poremećaje izazvane štrajkovima, naglasivši da je francuska kontrola letenja već pokazala da je „jedna od najslabijih karika“ u evropskom sistemu.

Michael O'Leary Foto: Shutterstock

Kada se svedu svi računi, prema podacima Eurokontrola, tokom dvodnevnog štrajka, otkazano je skoro 3.000 letova, a više od 7.400 je kasnilo. Pogođeno je više od milion putnika, od kojih oko 200.000 nije moglo da leti kako su planirali, zbog otkazivanja letova.

Eurokontrol procenjuje da je ukupna šteta za vazduhoplovnu industriju od ovih štrajkova iznosila 120 miliona evra - uključujući gubitke od prodaje i troškove zbrinjavanja putnika, o čemu je portal Aero.rs pisao. Oko 47 miliona evra se odnosi na kašnjenja, dok su 72 miliona evra posledica otkazivanja.

(Aero.rs)

Video: Aerodrom Pariz Šarl de Gol: Terminal 2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>