Pobuna u kokpitu: Kvantas brani pilotima da nose bradu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Australijski avio-gigant Kvantas (Qantas Airways) sprema novo pravilo koje bi moglo da izazove pravu buru u kokpitima: piloti više neće smeti da nose bradu. Zvanično objašnjenje – bezbednost u vanrednim situacijama.

Naime, kompanija se poziva na analizu britanske odbrambene firme QinetiQ, prema kojoj dlake na licu mogu da ugroze hermetičko prijanjanje maski za kiseonik koje piloti moraju da stave u roku od nekoliko sekundi kada dođe do nagle dekompresije u avionu. Ukoliko maska ne prijanja dobro, kiseonik može da „pobegne“, a to bi u kritičnim trenucima moglo da znači razliku između života i smrti.

Do sada je Kvantas takvu zabranu imao samo za pilote glavne flote, ali se sada planira proširenje na sve – uključujući i regionalne prevoznike poput Kvantas Linka (QantasLinka), gde su brade bile dozvoljene.

Qantas Airbus A321XLR Foto: Airbus.com

Piloti u znak protesta puštaju brade

Vest je izazvala ogorčenje među pilotima, pa su neki čak namerno pustili bradu kako bi pokazali neslaganje. „Ovo nema nikakve veze sa bezbednošću, već sa zastarelim pravilima i imidžom kompanije“, poručuju nezadovoljni članovi posade.

Njihove tvrdnje podržava i nauka: istraživanje Embry-Riddle Aeronautical University, objavljeno u specijalizovanoj puablikaciji Journal of Aerospace Medicine and Human Performance, jasno pokazuje da brade ne smetaju maskama. U eksperimentima sa 24 učesnika – obrijanih, kratkobradih i dugobradih – nije bilo nikakvih problema sa stavljanjem maski, zasićenošću kiseonikom, niti curenjem dima i isparenja.

Quantas Foto: Wikipedia

Slične rezultate dala je i studija Air Canada iz 2016. godine, zbog koje je ta kompanija ukinula zabranu brade.

Pravila različita širom sveta

Situacija u svetu pokazuje da ne postoji jedinstveno pravilo. U Sjedinjenim Američkim Državama savezna avio-ustanova FAA uopšte ne zabranjuje pilotima da nose bradu, ali pojedini američki giganti – American Airlines, Delta i United – imaju sopstvene zabrane. S druge strane, Air Canada dozvoljava brade, oslanjajući se na naučne dokaze.

Drugim rečima – pravila više zavise od politike kompanije i njenog imidža nego od realne bezbednosti.

Qantas Boeing 787 Foto: Shutterstock

Stara rana: pravila o izgledu osoblja

Qantas se već i ranije suočavao sa kritikama zbog svojih pravila o doterivanju. Još 2022. sindikat stjuardesa je javno osudio kompaniju zbog „zastarelih“ zabrana, uključujući i onu da muško kabinsko osoblje ne sme da nosi bradu.

Sada, kada i pilotima žele da zabrane iste stvari, sukob se širi i postaje pitanje radnog morala u kompaniji.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>