Brazilski proizvođač Embraer planira 100 isporuka aviona godišnje
Embraer očekuje da će do 2028. godine isporučivati 100 komercijalnih aviona godišnje, rekao je direktor brazilskog proizvođača aviona Francisko Gomes Neto, dodajući da problemi u lancu snabdevanja verovatno neće dozvoliti da se taj cilj dostigne ranije, prenosi Yahoo! Finance.
Treći po veličini proizvođač aviona na svetu povećava godišnje isporuke od 2021. godine, kao deo oporavka od industrijske krize izazvane pandemijom koronavirusa. Kompanija predviđa da će ove godine isporučiti između 77 i 85 komercijalnih mlaznih aviona, u odnosu na 73 isporučena u 2024. godini.
Izazovi u lancu snabdevanja i proizvodnji
Gomes Neto je ranije upozoravao da zastojui u lancu snabdevanja mogu ograničiti proizvodne planove Embraera, koji je poslednji put premašio 100 godišnjih isporuka komercijalnih mlaznih aviona 2017. godine.

„2026. godina će i dalje biti izazovnija za proizvodnju komercijalnih mlaznih aviona,“ rekao je u intervjuu u sredu. „Počev od 2027. godine, nastavićemo naš plan snažnog rasta, i očekujem da ćemo 2028. godine dostići 100 komercijalnih aviona godišnje.“
Prošle godine, Embraer se suočavao sa kašnjenjima u isporuci motora za svoje E2 avione nove generacije. Iako se ta situacija poboljšala, sada se suočava sa problemima u isporuci delova trupa iz Evrope i GE Aerospace motora za svoje E1 avione prve generacije, rekao je Gomes Neto.
Stabilna potražnja i novi ugovori
„Prognoza isporuka koji smo pružali tržištu omogućio nam je da isporučimo ono što obećamo, uprkos svim izazovima u lancu snabdevanja,“ primetio je.
„Embraer će nastaviti da raste. Imamo narudžbine za isporuku, postoji backlog, a naši proizvodni kapaciteti su praktično popunjeni za 2026. i 2027. godinu, a delimično i za 2028. godinu. Izazov sada je isporuka aviona.“
Ove izjave usledile su nakon što je Embraer u sredu objavio narudžbinu za 50 E195-E2 aviona od niskotarifnog prevoznika Avelo Airlines, uz još 50 opcija, o čemu je Aero.rs pisao. Ovo je je prvi ugovor u SAD za E2 avione, proširujući backlog i potvrđujući solidnu potražnju.
Ranije je ove godine kompanija prikupila narudžbine od klijenata kao što su japanska ANA i skandinavski SAS, koji su kupili E2 avione, kao i američka kompanija SkyWest, koja je naručila E1 avione.


Više E2 narudžbina je moguće ove godine, smatra je Gomes Neto, jer je u toku nekoliko prodajnih kampanja. E1 avioni, koji gotovo isključivo služe američkom tržištu, ne očekuje se da će doneti nove prodaje u 2025. godini.
Nema planirane proizvodnje E2 aviona u SAD
Uprkos narudžbini Avelo-a i novoj američkoj tarifi od 10% na avione proizvedene u Brazilu, Embraer ne planira da osniva američku proizvodnu liniju za E2 avione, rekao je Gomes Neto.
Svaka eventualna fabrika zavisila bi od talasa novih narudžbina, dodao je, ističući da se kompanija fokusirala na kampanju za ukidanje tarife, u okviru prednosti koje već nudi američkim dobavljačima i kupcima.
„Mi preferiramo da prikažemo celokupnu strategiju Embraera: u narednih pet godina, naš plan je da kupimo robe u vrednosti od 21 milijardu dolara iz SAD i izvezemo 13 milijardi u SAD,“ rekao je Gomes Neto.
Proizvodnja i investicije u budućnost
Embraer proizvodi obe generacije svojih komercijalnih aviona na hibridnoj liniji u fabrici u Sao Jose dos Campos u Brazilu.
„Za kreiranje nove linije bila bi potrebna ogromna investicija, što bi dovelo do značajne amortizacije i učinilo proizvod manje konkurentnim,“ kaže je Gomes Neto.
„Ako bi prodavali hiljade aviona, dobijali narudžbine za stotine aviona, tada – da, ne bi bilo izvodljivo sve proizvoditi u Brazilu, i druga linija bi mogla biti bliže velikim kupcima. Ali to trenutno nije slučaj,“ dodao je.
Kompanija ima proizvodnu liniju za neke poslovne avione na Floridi i predstavila je plan od 500 miliona dolara za liniju u SAD za transportni avion C-390, ukoliko zemlja odluči da kupi vojni teretni avion.

Embraer trenutno proizvodi i nudi tržištu nekoliko različitih linija aviona. U komercijalnom segmentu, aktivno se proizvode modeli E190-E2 i E195-E2, dok se E175 prve generacije (E1) i dalje proizvodi za američko tržište zbog specifičnih regulatornih ograničenja.
Stariji E190 i E195 E1 modeli više nemaju aktivnu listu porudžbina i praktično se ne proizvode za nove kupce, osim kroz programe konverzije u teretne avione. Do sada je korisnicima isporučeno preko 1800 aviona E170, E175, E190 i E195.
Operaterima poslovnih aviona, Embraer nudi manje modele Phenom 100, Phenom 300, kao i Praetor 500 i Praetor 600 koji nastavljaju traciju Legacy linije.
U vojnoj avijaciji, kompanija kompanija proizvodi transportni avion C-390 Millennium i letilice za obuku i ograničene borbene zadatke A-29 Super Tucano.
(Aero.rs)
Video: Air Bulgaria Embraer E190 na aerodromu "Nikola Tesla"
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.