Airbus u oktobru isporučio 78 aviona i zabeležio 112 novih narudžbina: Godišnji plan kompanije sve dalji

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Evropski proizvođač aviona Erbas (Airbus) zabeležio je solidne rezultate u oktobru 2025. godine, sa ukupno 78 isporučenih aviona za 36 kupaca i 112 novih narudžbina. Ipak, tempo rasta i dalje ne dostiže planirani nivo koji bi kompaniji omogućio da do kraja godine ostvari zacrtan cilj – 820 isporuka.

Prema zvaničnom mesečnom izveštaju, Erbas je od januara do kraja oktobra isporučio 585 aviona za ukupno 85 kupaca, što znači da mu nedostaje još 235 primeraka da bi ispunio plan. U preostala dva meseca godine, proizvođač bi morao da isporučuje po 118 aviona mesečno, što je izuzetno ambiciozan zadatak čak i za standardne proizvodne kapacitete.

Airbus A320 Foto: Tanjug/AP

Najveći izazov – uska grla u lancu snabdevanja

Erbas za sada ne planira zvanično smanjenje godišnjeg cilja, iako se mesečni rezultati uporno nalaze ispod očekivanja. Kompanija se suočava sa ozbiljnim problemima u globalnom lancu snabdevanja, pre svega zbog nedostatka motora Pratt & Whitney i CFM International, što dovodi do toga da brojni već sklopljeni avioni čekaju u fabričkim dvorištima dok ne stignu pogonske jedinice.

Situaciju dodatno komplikuje spajanje Spirit Aerosystems-a i Boinga, koje je delimično poremetilo proizvodnju krila i delova trupa za A220 i A350. Istovremeno, čitava vazduhoplovna industrija i dalje trpi posledice pandemije – nedostatak kvalifikovane radne snage, zatvorene fabrike i otežanu nabavku materijala.

Iako se industrijski oporavak postepeno odvija, proizvodnja još nije dostigla predpandemijski nivo, što se najviše oseća kod proizvođača delova i dobavljača sistema.

Airbus Sajam vazduhoplovstva Pariz Foto: Blondet Eliot/ABACA / Abaca Press / Profimedia

„Isporuke su i dalje koncentrisane za kraj godine“

Izvršni direktor Erbasa, Gijom Fori, izjavio je u septembru da su isporuke i dalje „backloaded“, odnosno vremenski skoncentrisane za kraj godine, u „složenom i dinamičnom okruženju“. On je dodao da kompanija nastavlja da širi industrijske kapacitete kako bi podržala planirano povećanje proizvodnje u narednim godinama.

Prema procenama analitičara, Erbas će 2025. godinu završiti sa ukupno između 780 i 800 isporučenih aviona, što je ispod planiranog, ali i dalje znatno više od rivala Boinga, koji trenutno zaostaje oko stotinu isporuka.

Airbus A320 Foto: Shutterstock

A320 preuzeo istorijsko vođstvo nad Boingom 737

U oktobru je zabeležen i istorijski trenutak za Erbas – porodica A320 zvanično je nadmašila Boing 737 po ukupnom broju isporuka u istoriji komercijalne avijacije. Jubilarni, 12.260. primerak A320, isporučen je saudijskoj niskotarifnoj kompaniji Flyadeal, baziranoj na aerodromu Kralj Abdulaziz u Džedi (JED). Reč je o avionu A320neo, registracije HZ-NS95, koji je 7. oktobra sleteo u Rijad.

Potražnja za modelima A320neo, A350 i A330neo ostaje velika, a novi ugovori potvrđuju poverenje tržišta. Iako će konačni broj isporuka najverovatnije biti manji od planiranih 820, proizvođač iz Tuluza ulazi u završnicu godine sa jasnim vođstvom i čvrstom pozicijom na svetskom tržištu.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>