• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nesreća aviona Groppo G70 u Crnoj Gori: Šta o padu otkrivaju položaj letelice i nivo oštećenja

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Avion G70 proizvod je italijanskog Groppo Aviazione i spada u kategoriju ultralakih vazduhoplova. Ima dva mesta, za pilota i putnika ili za dva pilota, Pogoni ga veoma popularni motor Rotax 912 a proizvođač posebno ističe autonomiju leta od 5 časova i dolet od 1000 km

  • 0
Crna Gora, pad aviona, Ulcinj, Štoj Tanjug/MediaBiro

Dve osobe povređene su prilikom pada ultralakog aviona Groppo G70 u ulcinjskom naselju Štoj u Crnoj Gori.

Iz Operativno-komunikacionog centra Uprave policije Vijestima je potvrđeno da je avion pao nešto posle 11 časova "u šumovitom predelu"

Na fotografijama sa mesta udesa može se videti letilica okrenuta "na krilo" (naopačke) i da je pretrpela znatna ostecenja pre dodira sa zemljom usled velike brzine dodira krosnji drveća. Sve to ukazuje da je G70 imao veću brzinu od optimalne pilokom - po svemu sudeći - pokušaja prinudnog sletanja.

Avion G70 proizvod je italijanskog Groppo Aviazione spada u kategoriju ultralakih vazduhoplova. Ima dva mesta, za pilota i putnika ili za dva pilota. Prema nezvaničnim informacijama iz Crne Gore, avion koji je još uvek u nemačkom registru (D-MGMS) nedavno je nabavljen i novi vlasnik "je nameravao da pravi hangar na aerodromu Štoj blizu Ulcinja".

G70 pogoni veoma popularni motor Rotax 912 - po želji kupac može i Rotax 912IS ili 914 - od 100 ks a proizvođač posebno ističe autonomiju leta od 5 časova i dolet od 1000 km. Sve ovo čini G70 relativno jeftinim i privlačnim za privatne korisnike. Maksimalna brzina je preko 100 čvovorva (180 km/h).

Poznavaoci prilika - i bukvalno - "u vazduhu" - u Crnoj Gori ukazuju na veoma visoke temperature ovih dana kao i "uvijek nezgodne vjetrove u okolini Štoja". Na visokim temperaturama vazduh je razređeniji što utiče na smanjenje performanse vazduhoplova, od najmanjih i najvećih do najvećih i najtežih pa tako i na ultralake, kaže za Aero.rs dugogodišnji nastavnik letenja upravo na ovakvim ultralakim vazduhoplovima.

"Najopasniji je bočni vetar i za svaki avion postoje granične vrednosti iznad kojih se ne sme leteti, sve to piše u POH (Pilot Operational Handbook)". Dodajte tome smanjene performanse zbog visokih temperatura i problem može da počne".

"Na osnovu položaja aviona deluje da su piloti pokušali prinudno sletanje zbog nekog razloga, na primer otkaza motora, ali da su prevelikom brzinom zakaćili krošnje drveća i prevrnuli letilicu".

Naime, u vanrednim situacijama imperativ je da se brzina smanji do minimale tako da dodir sa ocekivanom podlogom ili povrsinom bude sto nezniji.

Sagovornik Aero.rs podseća da su ultralaki avioni (do 475 kg MTOW - maksimalna poletna masa) veoma bezbedni upravo jer mnogi od njih kao sigurnosni sistem imaju i padobran za prizemljenje u slučaju nužde ali da bi se on otvorio avion ipak mora biti na određenoj visini jer se kupola formira u rasponu izmedju 2 i 5 sekunde.

U Crnoj Gori je danas počela regata hidroaviona MonteAdria. Aero.rs dobio je potvrdu od organizatora da u trenutku udesa ovaj avion nije učestvovao u toj manifestaciji.

Avion Groppo G70 koji je stradao u udesu snimljen nedavno na aerodromu Berane

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by Aeroklub Berane (@aeroklubberane)

(Aero.rs)

Video: Virgin Galactic VSS Enterprise prvi komercijalni let

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>