• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Crna Gora: Hidroavioni, dronovi, mediji, pomorski i vazduhoplovni zakoni - kome verovati?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Samo jedna od problematičnih situacija o kojoj su Vijesti pisale je bilo manevrsianje pilota Icon A5 u tesnacu Verige

  • 0
Regata hidroaviona MontAdria 2023 Foto: MontAdria

Od trenutka kada se okončala regata hidroaviona MondAdria u Crnoj Gori, ovaj događaj ne prestaje da bude predmet kontroverzi i prepucavanja vezano za usklađenost letenja hidroaviona u crnogorskom akvatoriju sa važećim propisima, kako onim koji se odnose na plovila tako i vazduhoplovnim.

Među prvima koji su izvestili o potencijalnim bezbednosnim propustima tokom regate bile su crnogorske Vijesti, što je u delovima preneo i Aero.rs.

Na ove napise reagovao je organizator regate Dragan Raičević, koji je portalu Aero.rs dostavio integralnu  - i veoma opširnu - verziju demantija koje je poslao i Vijestima, a čije narelevantije delove prenosimo.

Fly In Berane 2023 Vladan Obradović
Jedna od problematičnih situacija o kojoj su Vijesti pisale je bilo manevrsianje pilota ICON A5 u tesnacu Verige. Mala visina letenja, oštri manevri i prisustvo plovila u tesnacu je po mišljenju Uprave pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) moglo da dovede do katastrofe.

Raičević se od ovog događaja ogradio tvrdeći da je let obavljen van aktivnosti regate. Individualni letovi pilota koji nisu predviđeni programom ne bi trebali da se pripisiju MontAdriji, navodi organizator.

Ono što je takođe privuklo pažnju Vijesti je letenje aviona u blizini ostrva Katić kod Petrovca u trenutku kada se iznad njega nalazio dron. Iz UPSUL-a tvrde da su avioni MontAdria regate leteli na visini od 20 do 40 metara u blizini već pomenutog drona. Letelica teška 25 kilograma je po rečima zamenika direktora uprave Žarka Lukšića imala neophodne dozvole, a da hidroavioni nisu imali.

MontAdria regata hidroaviona Foto: International Seaplane Regatta MontAdria
Tvrdnje Raičevića su u potpunoj suprotnosti sa tvrdnjama Lukšića jer on navodi da dron nije imao dozvole. U demantu Dragana Raičevića stoji da je let aviona "uredno prijavljen" i da su posade imale "stalnu dvosmernu komunikaciju sa kontrolom leta".

"Da je dron, koji je težak 25kg, bio uredno prijavljen i imao odobrenje Kontrole leta, kontrolori bi upozorili posade hidroaviona na njegovu prisutnost u istoj zoni u kojoj su se i oni nalazili i time bi se izbjegla mogućnost da dođe da sudara letjelica u vazduhu i upozorio bi da se ta zona izbjegne," navedeno je u demantiju.

Kamen spoticanja MontAdrije i UPSUL-a je i sletanje aviona na reku Bojanu kod Ade Bojane koje Uprava smatra - nelegalnim. Ovoga puta nije reč o avionima regate, već o letelici kojom kako sam tvrdi je upravljao Raičević tokom priprema za regatu.

Organizator tvrdi da ni jedan zakon nije prekršen i da se autor teksta Vijesti "poziva se na Pravilnik o standardima i kriterijumima za nesmetanu upotrebu vodenih površina u kontekstu koji je apsolutno neprikladan i neprimeren situaciji na koju se primjenjuje".

Za Raičevića je pored pritužbi UPSUL-a problematičan bio i način na koji su Vijesti pisale o ovom događaju. On smatra da je crnogorska medijska kuća povredila pravo ili interes MontAdrije "neistinitom, nepotpunom ili netačno prenetim informacijama".

Po njegovim rečima, MontAdriji je ovime naneta velika šteta kao i da se ovakvim pisanjem pokazuje nedostatak vizije za ovaj sektor vazduhoplovstva u Crnoj Gori.

(Aero.rs)

Video: Održana treća međunarodna regata hidroaviona u Crnoj Gori MontAdria

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>