• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Kad velika deca sanjaju velike snove: Avioni pretvoreni u kuće, limuzine i kamp-kućice

Vreme čitanja: oko 3 min.

Nije prvi put da neko prepravi avion u neke druge namene. Ali - najpoznatiji su slučajevi vazduhoplova koji je bio u vlasništvu Elvisa Prislija koji će postati kamp-prikolica i aviona Aristotela Onazisa u kom gotovo pola veka posle bogataševe smrti živi jedan inženjer

  • 0
Learjet limuzina Printscreen: YouTube/Barcroft Cars

Nakon što je nedavno Kostin Gavrilesku iz Rumunije zaokupio pažnju javnosti na društvenim mrežama, provozavši se kroz centar Bukurešta u avionu McDonnel Douglas (doduše bez krila i bez pogona - vukao ga je šleper uz pomoć posebne prikolice, o čemu je pisao portal Telegraf), na internetu se pojavila još jedna fotografija aviona koji više ne leti, ali je pronašao drugu namenu:

Learjet SR 22 registracijske oznake N75CK serijski broj 9405 koji je napravljen davne 1978 i koji je do skoro promenio mnogo vlasnika, našao se na Instagramu i Fejsbuku kao predmet prodaje.

Letelica bez krila, koja je bila "viđena za kamp kuću" (ipak je u pitanju biznis-džet, a ne neki veliki vazduhoplov) snimljen je u dvorištu jedne kuće.

"Imao sam nameru da od ovoga napravim neverovatan projekat: kada sam ga kupio - mislio sam da ću na njemu promeniti samo nekoliko malih stvari u enterijeru, ali je dugi niz godina bio u dvorištu. Sad pravim nešto drugo i nemam vremena za ovo", napisao je (sada već bivši) vlasnik koji je nečiju nekadašnju leteću kancelariju želeo da pretvori u kamp kućicu, a onda je prodao.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by Brian Uretsky (@uretskyaviation)

Ovo nije prvi put da je avion postao kuća - na točkovima ili bez njih.

Jedan od najpoznatijih slučajeva konverzije letelice u kuću vezan je za ime Brusa Kempbela koji se odlučio za Boeing B727: nekada avion a sada kuća smeštena u šumi kraj Portlanda u Oregonu pružio je sve ono što je Kempbelu bilo potrebno.

Interesantno je da ova priča nije toliko postala viralna zbog fantastičnih rešenja koje je ovaj penzionisani inženjer izveo u svom avionu-kući.

Razlog je sasvim drugačiji: Kempbel je kupio avion sa jednog otpada u Grčkoj po ceni od 100.000 dolara. Taj vazduhoplov navodno je prevozio posmrtne ostatke Aristotela Onazisa 1975. godine.

Onazis je svojevremeno bio jedan od najbogatijih ljudi na svetu, brodovlasnik koji je oženio udovicu Džona Ficdžeralda Kenedija, Žaklinu Kenedi.

Ipak, prvi slučaj pretvaranja Boeinga 727 u kuću vezan je za ime  Džo En Aseri, koja je preživela dvostruku tragediju: najpre joj je umro muž, a onda joj je kuća izgorela do temelja. Bila je prinuđena da nađe novi krov nad glavom, ali nije imala novac.

Zato se - na nagovor zeta (koji je radio kao kontrolor leta) odlučila za napušteni i neispravni Beoing 727 i pretvorila ga u kuću iz bajki.

Kada se govori o avionima iz porodice Learjet, koji su 2021. prestali da se prooizvode jer je Bombardier odlučio da se posveti drugim projektima u biznis-džet kategoriji, verovatno najpoznatiji slučaj preuređivanja aviona u kuću na točkovima je onaj vezan za Learjet koji je preuređen u - luksuznu limuzinu.

Projekat konvertovanja poslovnog mlaznog aviona u luksuznu limuzinu koja je kasnije postala poznata kao Limodžet ili kao Lirmuzina trajao je 12 godina i koštao više miliona dolara, a o tom projektu uveliko je pisao i portal Simple Flying.

Sličnu sudbinu čeka i Lockheed JetStar L-1329 (registracija N440RM,  serijski broj 5016 proizveden 1962 koji je bio u vlasništvu kralja rok-en-rola, Elvisa Prislija. On je ovaj vazduhoplov kupio sebi kao Božićni poklon za lične potrebe 1976, samo godinu i po dana pre svoje iznenadne smrti.

Avion je na aukciji za 234.000 dolara kupio jutjuber Džejms Veb, koji postavlja svoj sadržaj na kanal Jimmys World i koji namerava da konvertuje avion legende XX veka - u kuću na točkovima.

Treći vazduhoplov koji je bio u Elvisovom vlasništvu, bio je izložen surovim vremenskim uslovima u pustinji više od 40 godina pre nego što je dobio novog vlasnika.

Prva dva su prodata mnogo ranije, da bi naknadno bilo potrošeno čitavo bogatstvo kako bi se vazduhoplovi vratili, renovirali i bili izloženi u muzeju posvećenom životu i radu legendarnog pevača u Grejslendu.

(Aero.rs)

Video: Sletanje i poletanje aviona Boeing 707 izraelskog vazduhoplovstva: Re'em u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>