• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Svuda prođi svojoj kući dođi: Cessna Aerobat koju je nekad koristio JAT, vraća se u Vazduhoplovnu akademiju

Vreme čitanja: oko 2 min.

Letelica je proizvedena 1983. godine i ranije je bila u vlasništvu JAT-a

  • 0
FA152 instagram/@tcaviationacademy

Vazduhoplovna akademija nabavila je avion Cessna 152 Aerobat - letelicu namenjenoj specijalnoj obuci pilota.

Avion se već nalazi na vršačkom aerodromu i uskoro treba da uđe u srpski registar vazduhoplova.

VA je potvrdila portalu Aero.rs da će se na ovom "akrobati" vršiti specifična obuka uvođenja i vađenja iz nepravilnog položaja, tzv. AUPRT (Airplane Upset Prevention and Recovery Training) za šta ovaj avion ima odgovarajuće performanse.

Razlog nabavke je "obezbeđivanje opreme koja će moći da odgovori na zahteve Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (European Union Aviation Safety Agency - EASA)"

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by TC Aviation Academy (@tcaviationacademy)

Uslov za sticanje sertifikata EASA je posedovanje aviona na kom se može sprovesti obuka AUPRT (Airplane Upset Prevention and Recovery Training (AUPRT), poručili su iz Vazduhoplovne akademije za Aero.rs.

Cessna 152 je iznajmljena je od mađarkse pilotske škole FlyCoop.

Letelica je proizvedena 1983. godine i ono što je zanimljivo Vršac joj je dugi niz godina bio matični aerodrom jer je ranije je bila u vlasništvu JAT-a. Iz akademije navode da je "veoma malo korišćena kao i da se nalazi u odličnom stanju".

U trenutku pisanja teksta avion se još uvek ne nalazi u srpskom registru vazduhoplova ali iz akademije tvrde da će Cessna uskoro dobiti YU oznaku jer je proces registracije već započet.

FlyCoop ima tri FA152 Aerobat registracija HA-BAD, HA-BAE i HA-BAF koji su u prošlosti bili YU-DKA, YU-DJY i YU-DJZ, pokazuju podaci servisa Airport-data.

Korisnik ovih aviona bila je upravo vršačka JAT Pilotska akademija - kasnije SMATSA pilotska akademija 2018. godine.

Cessna je licencu za proizvodnju modela 152 Aerobat dodelila i francuskoj firmi Reims Aviation, a letelice koje su izašle sa proizvodne linije ove fabrike označene su kao F152, odnosno FA152 Aerobat.

Francuzi su tokom nekoliko godina proizveli svega 89 FA152 Aerobat - JAT Pilotska akademija bila je korisnik tri ove letelice.

Avion je iznajmljen od mađarske škole na period od ukupno dvanaest meseci, a ceo ugovor vredan je 25.400 evra, stoji u obaveštenju o dodeli ugovora na Portalu javnih nabavki.

Aerobat je specijalna verzija Cessne 152 namenjena izvođenju zahtevnih manevara u vazduhu. Za razliku od standardne Cessne 152, Aerobat ima ojačanu strukturu koja mu omogućava da dostigne sile između +6g i -3g. Avion je pogonjen jednim Lycoming O-235 motorom koji može da razvije 110 konjskih snaga.

Vazduhoplovna akademija je krajem prošle godine takođe pokrenula tender za zakup jednog dvomotornog aviona. Javni poziv je ipak obustavljen jer na tenderu nije bilo ponuđača.

(Aero.rs)

Video: ATR 72 srs.600 Air Serbia

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>