• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore dobila dva nova radara: Vrede 8 miliona evra, vide preko 400 kilometara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Postavljanje telekomunikacione i elektroenergetske infrastrukture bili su poseban izazov na radarskom položaju na jugoistoku Srbije zbog nepristupačnosti terena i ekstremno teških meteoroloških uslova

  • 0
SMATSA radari SMATSA

Konrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA pustila je prošle nedelje u Srbiji na na dve lokacije u operativni rad dva nova radarska sistema.

Ovi sistemi koji rade od 21. marta nalaze se na planini Besna kobila na jugoistoku Srbije (oko 20 km istočno od Vranja) i u neposrednoj blizini aerodroma Nikola Tesla Beograd, saopštila je SMATSA.

Radi se o najsavremenijim radarima francuskog proizvođača Thales, čiji su radari Ground Master GM400 Alpha  nedavno uvedeni i u upotrebu u Vojsci Srbije, o čemu je portal Aero.rs pisao.

Radari koji su uvedeni u operativni rad Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, kako navodi SMATSA, "predstavljaju znatno unapređenje u nadzoru vazdušnog prostora i doprinose podizanju opšte bezbednosti i kapaciteta vazdušnog prostora Srbije".

smatsa radar SMATSA
Ugovor o nabavci radara između SMATSA i Thalesa potpisan je u maju 2020. godine. Vrednost ugovora za Besnu kobilu je oko 3,8 miliona evra, dok je za radarsku lokaciju Beograd oko četiri miliona evra: Vrednost radarskog sistema za Beograd je neznatno veća iz razloga što obuhvata antenski stub, kao i kontejner za smeštaj opreme, pojašnjeno je u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore SMATSA za Aero.rs.

Do sada su se za pružanje usluga kontrole letenja koristila tri radarska položaja u Srbiji i jedan položaj u Crnoj Gori.

Radarski položaj Besna kobila opremljen je primarnim radarom STAR NG dometa 148 kilometara i sekundarnim radarom RSM 970S dometa 474 kilometara nalazi se na nadmorskoj visini od 1.910 metara i posebno je značajan kao zamena za radarski sistem na Kopaoniku koji je uništen tokom NATO agresije 1999. godine.

Radarski položaj Beograd opremljen je primarnim radarom STAR NG dometa 148 kilometara i sekundarnim radarom RSM 970S dometa 370 kilometara i nalazi se u neposrednoj blizini aerodromskog kompleksa u Surčinu i omogućava bolje pokrivanje prostora u terminalnoj oblasti Beograd, kao i zapadnog dela vazdušnog prostora.

Novi radari "pružaju podršku u osmatranju, doprinose podizanju opšte bezbednosti i kapaciteta vazdušnog prostora iznad Srbije", kažu u Agenciji za kontrolu letanja za Aero.rs i dodaju da je "implementacijom dva potpuno nova radarska sistema SMATSA je učvrstila svoju poziciju u pružanju usluga kontrole letenja"

Koliki je značaj istorijskog trenutka govori i činjenica da su se za pružanje usluga kontrole letenja do sada koristila tri radarska položaja u Srbiji i jedan položaj u Crnoj Gori.

Novi radarski sistemi nalaze se u sklopu novih objekata, koji imaju sopstvenu telekomunikacionu i elektroenergetsku strukturu. Postavljanje takve infrastrukture bilo je posebno zahtevan poduhvat na lokaciji Besna kobila, zbog nepristupačnosti terena i ekstremno teških meteoroloških uslova, ističu u SMATSA.

Pored primarnih i sekundarnih radra, Kontrola leta Srbije i Crne Gore koristi i Thalesov TopSky ATC sistem za obradu podatka a od nedavno i usluge zaštite od cyber napada.

Vojska Srbije koristi Ground Smarter GS-40 radare kratkog dometa, ali i Ground Master GM400 Alpha.

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing 777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>