• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

SMATSA smanjila minimalno dozvoljeno horizontano razdvajanje putničkih aviona sa pet na tri nautičke milje

Vreme čitanja: oko 1 min.

Od nedavno operativne radarske stanice Beograd i Besna kobila bile su ključne u ispunjavanju standarda za smanjenje minimalne norme razdvajanja vazduhoplova u civilnom saobraćaju

  • 0
Kontrola letenja, avion, aerodrom Foto: Shutterstock

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA izvršila je primenu minimalne norme horizontalnog razdvajanja vazduhoplova od tri nautičke milje (5.556 metara), u delu vazdušnog prostora unutar kruga od okvirno 60 nautičkih milja (111 kilometara) od aerodroma Beograd Nikola Tesla (BEG), vertikalno od 1500ft (457 metara) iznad terena do FL205 (6.000 m).

Puštanjem u rad radarskih stanica Beograd i Besna kobila o čemu je portal Aero.rs pisao, pored značajnog unapređenja sistema nadzora u vazdušnom prostoru, poboljšane su i opšte performanse i redundansa radarskog sistema SMATSA i istovremeno ispunjeni standardi za smanjenje minimalne norme razdvajanja sa dosadašnjih 5 na 3 nautičke milje, navodi Kontrola letenja Srbije i Crne Gore.

Uvođenjem minimalne norme horizontalnog razdvajanja od 3 NM postiže se skraćivanje putanje i vreme leta vazduhoplova, čime se obezbeđuje viši stepen ekspeditivnosti u uslovima povećanja saobraćaja, uz veću efikasnost u obezbeđivanju kontinuiranog penjanja i snižavanja vazduhoplova, odnosno korišćenje optimalnih profila leta vazduhoplova u dolasku i odlasku ka aerodroma Nikola Tesla Beograd i postižu značajna smanjenja potošnje goriva vazduhoplova i emisije CO2.

SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje aviona SMATSA

Ujedno su obezbeđeni uslovi za smanjenje odstojanja uzastopnih vazduhoplova u završnom prilaženju čime će se po povratku na operacije sa renovirane poletno-sletne staze (RWY 12L/30R), maksimalno iskoristiti kapacitet.

Smanjenjem minimalne norme horizontalnog razdvajanja vazduhoplova unapređen je kvalitet usluga kontrole letenja u završnoj kontrolisanoj oblasti – TMA Beograd i stvoreni uslovi za dalja tehnološka i operativna unapređenja planiranim uvođenjem radarskog servisa u okviru Aerodromske kontrole Beograd, čime će se nastavlja modernizacija sistema u cilju unapređenja bezbednosti i poboljšanja kvaliteta pruženih usluga, navodi se u saopštenju SMATSA.

(Aero.rs)

Video: ATR72-600 Air Serbia

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>