Vreme čitanja: oko 2 min.
Spasavaj se ko može, avion tone! Kanader završio pod vodom, posadu spasli ribari
Vreme čitanja: oko 2 min.
Brojni snimci i fotografije objavljeni na društvenim mrežama pokazuju prednji deo aviona ispod površine vode, kao i ribare koji su pritekli u pomoć tročlanoj posadi
Protivpožarni avion Canadair CL-215, u vlasništvu Turske vazduhoplovne asocijacije, imao je nesreću u petak (14. juna) na jezeru Bafa koja se završila prednjim delom trupa aviona trupa ispod površine vode. Avion je koristila Generalna direkcija za šumarstvo za gašenje požara u šumskom području blizu Ajdina Didima, navodi sajt Aviation Safety Network.
U incidentu nije bilo poginulih ni povređenih. Prema dostupnim informacijama, CL-215 je prinudno sleteo na površinu vode i počeo da tone.
U pitanju je avion fabričkog brija 1072, registrovan TC-TKV. Proizveden je 1982. godine.
Brojni snimci i fotografije objavljeni na društvenim mrežama pokazuju prednji deo aviona ispod površine vode, kao i ribare koji su pritekli u pomoć tročlanoj posadi.
Ministar poljoprivrede i šumarstva Ibrahim Jumakli je na svom nalogu na društvenim mrežama izjavio: "Avion za gašenje požara tipa CL-215, koji koristi Direktorat za šumarstvo u intervenciji na šumski požar u Didimu, prinudno je sleteo na jezero Bafa iz još nepoznatog razloga. Tročlana posada aviona je spašena bez povreda. Izražavam želje za brz oporavak našoj posadi i zahvaljujem se svim institucijama i osoblju koje učestvuju u borbi protiv šumskih požara".
Canadair CL-215 je jedan od prvih, ako ne i prvi namenski protivpožarni avion koji je prvi put poleteo 1967. godine. Ovaj dvomotorni hidroavion je posebno dizajniran za efikasnu borbu protiv šumskih požara iz vazduha. Sa maksimalnom brzinom od 291 km/h, rasponom krila od 28.6 metara i impresivnim kapacitetom vode od 5.346 litara, CL-215 je postao simbol učinkovitosti u gašenju požara.
Avion može brzo napuniti svoje rezervoare za vodu za samo 12 sekundi dok se kreće po površini jezera ili reke, što ga čini izuzetno efikasnim u hitnim situacijama. Njegova čvrsta konstrukcija omogućava mu da izdrži teške uslove tokom operacija gašenja požara.
Canadair CL-215 se koristi širom sveta, posebno u zemljama kao što su Kanada, Grčka, Francuska, Hrvatska, Španija i Italija koje su i najugoroženije šumskim požarima. Ovaj avion je postao je i ostao ključan za zaštitu šumskih područja i brzo reagovanje u slučaju požara.
Njegov naslednik, CL-415 ili poznat kao Super Scooper, unapređen je model sa jačim motorima, većim kapacitetom za vodu i modernijom avionikom. Ovaj model je nastavio da postavlja standarde u protivpožarnoj avijaciji. Trenutno se razvija i novi model, CL-515, koji donosi dodatna poboljšanja u nosivosti i efikasnosti operacija gašenja požara.
Canadair CL-215 je ostavio dubok trag u svetu protivpožarne avijacije, pružajući osnovu za razvoj naprednih tehnologija i novih generacija specijalizovanih aviona namenjenih zaštiti šuma i borbi protiv požara.
(Aero.rs)
Video: Akcija gašenja požara u Bloku 70
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.