Vreme čitanja: oko 2 min.
Završen prvi dan SEGA 2024: Govorilo se o izazovima i potencijalima generalne avijacije u Srbiji i regionu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Program prvog dana bio je dinamičan, prepun predavanja, panel diskusija i prilika za umrežavanje. Učesnici su razmenjivali znanja i iskustava o aktuelnim izazovima i trendovima u avio-industriji
Southeast Europe General Aviation (SEGA) konferencija svečano je otvorila vrata učesnicima danas u Beogradu, okupljajući stručnjake, kompanije i entuzijaste iz oblasti generalne avijacije. Program prvog dana bio je dinamičan, prepun predavanja, panel diskusija i prilika za umrežavanje.
Konferenciju je otvorio Nenad Spasić, generalni direktor APS Aviation Parts Service, dok se prisutnima obratio i Matthew Versaggi, saradnik za inovacije u Beloj kući. Versaggi je istakao značaj inovacija u avijaciji i budućnost koju ova industrija ima na globalnom nivou, naglašavajući potrebu za daljim razvojem tehnologije i saradnje na regionalnom i međunarodnom nivou.
Nakon svečanog otvaranja, prisutni su imali priliku da prisustvuju predavanjima stručnjaka iz industrije. Peter Schreiner, direktor prodaje iz Lycoming Engines, pružio je uvid u status i novitete ove kompanije, dok je Richard Turner, viši prodajni predstavnik iz Adams Aviation, govorio o ciljevima koje kompanija planira da dostigne u sektoru vazdušne navigacije.
Posebnu pažnju prisutnih privukla je ekskluzivna najava koju je izneo Nenad Spasić, inicijator i osnivač SEGA konferencije. On je predstavio svoju prvu knjigu pod nazivom Aviation Parts Manipulation. Tokom svog obraćanja, Nenad je podelio svoja iskustva i izazove sa kojima se suočavao na početku svoje karijere u generalnoj avijaciji, što je doprinelo stvaranju ove knjige.
Ovaj priručnik ima za cilj da bude resurs budućim mladim entuzijastima koji planiraju da se upuste u biznis generalne avijacije.
U nastavku dana, učesnici su prisustvovali prezentaciji Vincea Bechtela, direktora postprodaje u Tempest Aero Group, koji je predstavio najnovija tehnološka rešenja ove kompanije, kao i predavanju Lene Radosavljević iz MIND Group, koja je govorila o razvoju generalne avijacije u Srbiji, koristeći primer MIND Kragujevac aerodroma kao studiju slučaja.
Panel diskusija o budućnosti tržišta generalne avijacije u jugoistočnoj Evropi okupila je stručnjake koji su podelili svoja predviđanja i iskustva, dok je predavanje Danijele Manić, direktorke Visoke škole strukovnih studija za avijaciju, osvetlilo značaj obrazovanja u razvoju industrije i stvaranju novih kadrova.
Predavanjem pod nazivom "Osnaživanje avijacije kroz obrazovanje" Danijela Manić osvrnula se na ulogu obrazovnih institucija u rastu avio-industrije u regionu.
(Aero.rs)
Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rodney Marinkovic
Veoma iznenadjujuca prica o skupu predstavnika i entuzijasta. Nije poznato do sada da se generalna avijacija organizovala u ovom obliku. Prvenstveno u Jugoistocnoj Evropi. Ovo je lep pocetak G.A. Objedinjavanje i saradnja na podrucju Jugoistocne Evrope, nece poboljsati samo komercijalna kretanja regiona. Vec moze stvoriti ideju za formiranje kompanije za avio prevoz putnika. U avionima velicine izmedju 10 i 20 putnika. Koji bi mogli da opsluzuju Aerodrome druge i trece kategorije. Sirom ovog regiona povezujuci medju sobom Aerodrome kao sto su Morava, Ponikve, Krusevac, Kragujevac, Bor, Niksic, Kukes i mnogi drugi u Grckoj, Bugarskoj, Severnoj Makedoniji, B. i H. I drugim drzavama ovog podrucja. Dodajuci u buducnosti i aerodrome koji ce se graditi. Kao sto su Trebinje, Bihac, Berane, Saranda u Juznoj Albaniji. Novi Pazar i druge. Koji bi mogli da sacinjavaju mrezu tercijalnog avio prevoza. Gde ne opsluzuju nisko budzetne, niti avio-taksi kompanije. Ova ideja mozda je preuranjena. Ali buducnost ce potvrditi uvecana komunikacija ljudi na pomenutim prostorima. Mnogo cega nije bilo moguce zamisliti u proslosti. Ali svet i uslovi zivljenja se menjaju. Ako se pokazalo da Er Srbija sada vise putnika preveze na godisnjem nivou. Nego bivsi monopolisticki JAT u bivsoj drzavi. Cetiri puta vecoj po stanovnistvu. I toliko puta povrsini. I pored svih lomova koji su se dogodili. Zivot je jaci od zla. A optimizam je snazniji od pesimizma. Vreme ce potvrditi. Rodney Marinkovic Sydney
Podelite komentar