Tragična prosidba: Tek što je Šejda rekla "da", avion se srušio!
Na nebu iznad Turske, romantična ideja pretvorila se u tragediju – trenutak pošto je devojka rekla "da" na prosidbu za brak, ultralaki avion u kojem se nalazila se srušio.
Tragična porosidba se dogodila u petak, 1. avgusta 2025. godine, u večernjim satima, a pilot Burak Jurekli (39) i putnica Šejda Doan – zadobili su teške povrede i nalaze se na bolničkom lečenju.
Prema informacijama turskog portala Tolga Ozbek, ultralaki avion Direct Fly Alto NG poleteo sa aerodroma Kelajnak nedaleko od naselja Ozler. Tokom leta, sa zemlje je putem radio-veze upućena prosidba, a devojka u avionu je – prema dostupnim informacijama i snimku koji kruži društvenim mrežama – pristala.
Avion pao neposredno nakon zaokreta
Nedugo zatim, letelica registarske oznake TC-UOI, izgubila je visinu tokom zaokreta i srušila se nedaleko od piste.
Kako prenosi turski vazduhoplovni portal Goklerdejiz, reč je o dvosedu u privatnom vlasnistvu, a cela organizacija je bila u režiji jedne lokalne vazduhoplovne kompanije.
Pilot i putnica u teškom stanju
U nesreći su teško i pilot i putnica. Njih dvoje su prebačeni u bolnicu sa teškim povredama, gde im je odmah ukazana medicinska pomoć. Njihovo stanje je opisano kao ozbiljno, ali stabilno.
Na lice mesta su ubrzo stigle hitne službe, vatrogasci i spasilački timovi, dok su nadležni vazduhoplovni istražitelji i žandarmerija otvorili istragu.
Gubitak kontrole pri maloj visini
Aviation Safety Network kako korisnika navodi Aresti Aviation, kao i da je let tekao bez problema dok avion, kako se pretpostavlja na osnovu video snimka, nije ušao u spiralni kovit na maloj visini, što je dovelo do pada nedaleko od piste. U fazi zaokreta, pri maloj brzini i visini, takva situacija ostavlja vrlo malo vremena za korekciju, što je verovatno bio slučaj i ovde.
Letelica je bila potpuno uništena, ali nije bilo žrtava na zemlji niti dodatnih povređenih.
Ultra laki avion iz Češke: Direct Fly Alto NG
Avion koji se srušio je Direct Fly Alto NG, ultralaki dvosed češke proizvodnje. Letelicu proizvodi kompanija istoimena fabrika iz grada Hluh, a u pitanju je model koji ispunjava kriterijume međunarodne ultralake kategorije i američkih sportskih aviona.
Alto NG ima krila raspona 8,10 metara, dužinu od 6,15 metara i maksimalnu brzinu od 245 km/h. Pokreće ga Rotaks 912ULS motor sa 100 konjskih snaga, a avion je namenjen rekreativnim i trenažnim letovima. Konstrukcija je aluminijumska, a kabina zatvorena, sa sedištima jedno pored drugog.
Ovaj model je u proizvodnji od 2022. godine, kao naslednik prethodnog Alto TG. Letelica se prodaje i kao gotov avion i kao komplet za samogradnju. U razvoju je i implementacija padobranski sistem Magnum 501, koji bi u budućnosti mogao da poboljša bezbednost ovakvih letelica.
(Aero.rs)
Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.