Niš–Beograd: Reportaža sa leta na jedinoj domaćoj liniji – za koju mnogi i ne znaju da postoji

   ≫   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Početkom marta bio sam u Nišu, a za povratak u Beograd odlučio sam da isprobam jedinu redovnu domaću liniju u Srbiji na kojoj leti nacionala avio-kompanija, Er Srbija. Ova linija povezuje Niš i Beograd dva puta nedeljno, sredom i nedeljom, sa ukupno četiri leta.

U ponudi su po dva leta dnevno – jedan u ranim jutarnjim satima, a drugi kasnije tokom prepodneva ili popodne, u zavisnosti od sezone. Letovi su raspoređeni tako da omogućavaju presedanje na međunarodne rute Er Srbije iz Beograda.

Video reportaža sa leta:

Er Srbija iz Niša, osim za Beograd, leti ka Kelnu, Istanbulu, Frankfurtu (Han) i Ljubljani, koristeći avione tipa Erbas A319 i ATR 72-600. Tokom letnje sezone dodaju se i letovi ka Tivtu i Atini. Sam let između Niša i Beograda možda na prvi pogled nema mnogo smisla kao zasebna ruta – ali avion svakako mora da se vrati u Beograd i tu zapravo leži odgovor kako da se izbegne "mrtav" leg.

Ako, na primer, planirate da putujete do Berlina, možete rezervisati kartu sa presedanjem u Beogradu: u Nišu se prijavljujete na let i predate prtljag, i za samo 40 minuta stižete u Beograd, gde ćete proći pasošku i bezbednosnu kontrolu i nastavite ka vašoj destinaciji.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Cena autobuske karte između Niša i Beograda u jednom smeru često je i nešto viša od avionske a putovanje traje oko tri sata – ne računajući dodatni transfer od autobuske stanice do aerodroma. Vožnja automobilom je dodatno skuplja zbog putarine i goriva, što ukupno košta znatno više.

Zbog svega toga, ovaj let se – po mom mišljenju – isplati, i kada je u pitanju cena, ali i ušteda vremena. Još jedna važna prednost je za zbog veličine niškog aerodroma nije potrebno dolaziti mnogo pre leta – dolazak oko 75 minuta pre poletanja sasvim je dovoljan. Nasuprot tome, za let iz Beograda često je neophodno stići i dva sata pre leta a u sezoni i ranije.

Kartu sam kupio samo dve nedelje pred let i platio 1.850 dinara, uz doplatu za sedište do prozora, 3F. Izabrao sam Light tarifu a sa njom sam mogao da unesem ranac i mali kofer do 8kg, što je meni bilo sasvim dovoljno.

DAN PUTOVANJA

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović
IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Na Aerodrom „Konstantin Veliki“ stigao sam gradskim autobusom na liniji 34. U pitanju je kružna linija koja saobraća u oba smera i prolazi kroz većinu važnih delova grada. U julu 2024. godine otvoren je novi terminal, zajedno sa modernim parkingom i uređenim parkom ispred zgrade.

Stari terminal bio je u vrlo lošem stanju – mali, neuslovan, sa neispravnom klimom tokom leta i zapuštenim toaletima. Novi objekat ostavlja daleko bolji utisak: moderan je, prostran i znatno funkcionalniji, iako je otvaranje kasnilo više od dve godine u odnosu na prvobitni plan.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Odmah po ulasku u terminal nalazi se mali kiosk, dok se jedini duty free shop nalazi iza bezbednosne kontrole. Te dve tačke ujedno su i jedina mesta gde putnici mogu da kupe osveženje ili nešto za jelo. Na raspolaganju je osam šaltera za prijavu na let; Er Srbija je za moj let koristila šaltere 2 i 3. Čekiranje je bilo brzo, ali sam ipak odlučio da predam ručni prtljag – let je bio gotovo potpuno popunjen i nije bilo dovoljno prostora u kabini za sve kofere.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Nakon toga sam se uputio ka bezbednosnoj kontroli, kojoj prethodi automatski čitač karata – rešenje koje je danas uobičajeno širom sveta, ali koje Beogradski aerodrom i dalje ne koristi. Kontrolu sam prošao brzo i bez problema. Pošto se radi o domaćem letu, pasoška kontrola se preskače.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

U nastavku sam iskoristio vreme da fotografišem avion koji će me tog dana prevesti do Beograda – prethodne večeri je stigao iz Ljubljane. Pored njega je stajao i teretni Iljušin Il-76TD kompanije Uz Aero Cargo. Aerodrom raspolaže sa dve čekaonice: jednom u prizemlju, uz izlaze za ukrcavanje, i drugom na spratu, gde se nalazi i pomenuti duty free.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Infromacije o letu:

  • Kompanija: Er Srbija
  • Tip aviona: ATR72-600
  • Registracija aviona: YU-ASE
  • Starost aviona: 9 godina
  • Sedište: 3F
  • Datum: 02.03.2025.
  • Predviđeno vreme poletanja: 10:30
  • Stvarno vreme poletanja: 10:36
  • Predviđeno vreme sletanja: 11:25
  • Stvarno vreme sletanja: 11:11
  • Cena: 1850 RSD ~ 16 Evra
  • Popunjenost leta: 97%
IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Ukrcavanje je počelo na vreme, sa izlaza broj 3. Skeniranje karata i provera dokumenata započeli su 40 minuta pre planiranog poletanja, a kada su svi putnici prošli kontrolu, u 10:10 krenuli smo ka avionu koji je bio parkiran na platformi ispred terminala.

Let za Beograd tog dana obavljao je avion tipa ATR 72-600. Ovaj konkretni primerak isporučen je brazilskom prevozniku Azul 2015. godine, a u flotu Er Srbije ušao je u maju 2024. Avion ima kapacitet od 72 sedišta, što je i uobičajena konfiguracija za ovaj turboprop model.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović
IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Kofer sam ostavio pored aviona, kako bi ga zemaljsko osoblje smestilo u prtljažni prostor – uobičajena procedura za putovanja ATR-om. Poleteli smo u 10:36, sa poletno-sletne staze 29. Uspon je bio brz, a vrlo brzo smo dostigli krstareću visinu od 14.000 stopa.

Na ovoj kratkoj ruti posada ne obavlja klasičan servis, iako se ponekad može dobiti čaša vode. Tokom leta preleteli smo Ćupriju i Jagodinu, nakon čega je započelo snižavanje prema Beogradu. Poleteli smo iz Niša po kišnom vremenu, dok nas je pri sletanju u Beograd dočekalo sunce.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović
IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Sleteli smo u Beograd u 11:11, koristeći poletno-sletnu stazu 30R. Reč je o pisti 12L/30R, koja je puštena u rad pre nekoliko meseci, nakon duže rekonstrukcije. Po sletanju smo taksirali do parking pozicije na B platformi, nasuprot glavnog terminala.

Po zaustavljanju, član posade nas je zamolio da ostanemo na svojim mestima – što je uobičajena procedura na letovima ATR-om. Naime, radi bezbednosti, potrebno je najpre postaviti tzv. repni stabilizator (tail support), koji sprečava da se avion nagne na rep tokom iskrcavanja. Do zgrade terminala prevezeni smo autobusom, a iskrcavanje je obavljeno na izlazu A11, koji je namenjen domaćim letovima.

IINI-BEG Foto: Branislav Stojanović

Za povratak sa aerodroma do centra Beograda koristio sam liniju 600, koja polazi direktno ispred terminala i vozi do Glavne železničke stanice. Pored nje, na raspolaganju su i linije 607, 72, 860i i minibus A1. Važno je napomenuti da se karta plaća samo za minibus A1, dok su ostale linije deo regularnog gradskog prevoza i mogu se koristiti uz važeću BusPlus kartu.

Autor: Branislav Stojanović

(EkipaAero.rs)








Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>