• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Italijani traže zamenu za KC-767: Koji leteći tanker stiže na Apeninsko poluostrvo?

Vreme čitanja: oko 2 min.

Najozbiljnije šanse da se pridruže italijanskom ratnom vazduhoplovstvu imaju tankeri Airbus A330-MRTT koji mogu da ponesu čak 111 tona goriva

  • 0
KC-767 Italija Foto: Shutterstock

Vazduhoplovni segment oružanih snaga Italije počeo je proceduru za nabavku novog vazduhoplovnog tankera koji bi trebalo da zameni šest postojećih aviona KC-767A.

Podsetimo, pre samo mesec dana Italija je obustavila nabavku vazduhoplova KC-46 Pegasus, a već 19. jula obavestila Ministarstvo odbrane da bi "nedostatak zamene mogao ugroziti njene operativne sposobnosti".

Novi program nabavke nosi naziv „Obnova, jačanje i integrisana logistička podrška teške višenamenske flote tankera italijanskog vazduhoplovstva“, ali je ovog puta vredan preko 1,41 milijardu evra umesto prethodnih 1,2 milijarde evra, javlja portal Avionist.

KC-767 Italija Foto: Shutterstock

Slično programu KC-46, italijanska vojska sada traži šest novih tankera, kao i integrisanu logističku podršku. Investicija će biti raspoređena tokom deset godina, a program će početi 2025. godine.

Italijanska vojska je neočekivano odlučila da obustavi nabavku aviona KC-46 Pegasus obaveštenjem Ministarstvu odbrane 24. juna 2024. godine. Odluka je obrazložena "promenjenim i nepredviđenim potrebama", bez daljih detalja o tome da li su one strogo povezane sa samim tankerom ili sa drugim prioritetima italijanskog vazduhoplovstva.

KC-767 Italija Foto: Shutterstock

Avioni KC-767A, naručeni 2002. godine i isporučeni između 2011. i 2012. godine, biće povučeni iz upotrebe 2035. Deo su veoma male globalne flote, s Japanom kao jedinim drugim operaterom.

Ovo je rezultiralo visokim troškovima održavanja i sve većim problemima sa zastarevanjem opreme, zbog čega je odlučeno da se avioni usklade sa konfiguracijom američkog vazduhoplovstva.

A330-MRTT Foto: Shutterstock/DLeng

Da je prethodni program bio nastavljen, Italija bi bila jedini evropski operater aviona KC-46, dok su Francuska, Španija i Ujedinjeno Kraljevstvo nabavile avione A330 MRTT (Multirole Tanker and Transport), dok Belgija, Češka, Nemačka, Luksemburg, Norveška i Holandija dele avione A330 MRTT u okviru NATO flote.

Moguće je da će i Italija početi da razmišlja o uključivanju u taj program, navodi Avionist. A330 MRTT, baziran na uspešnom A330-200, do sada je naručen u 82 primerka iz 15 zemalja širom sveta i od početka dizajniran kao avion sa dvostrukom ulogom: za dopunu goriva u vazduhu i transport ljudstva i tehnike.

A330-MRTT Foto: Shutterstock/Franck Legros

Prema specifikaciji Airbusa, A330 MRTT može da ponese do 111 tona goriva, što je najveći kapacitet od svih dostupnih tankera. Ovo gorivo se može ispustiti kroz četiri stanice za dopunu, koje uključuju dva Cobham 905E podkrilna podesta, Cobham 805E Fuselage Refuelling Unit i sistem za dopunu goriva u vazduhu.

Tanker takođe može nositi maksimalni teret do 45 tona, sa do 300 putnika i do 37 tona tereta u donjoj palubi. Airbus sada radi na potpuno automatskoj tehnologiji za dopunu goriva u vazduhu (A3R).

(Aero.rs)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>