Austrijsko ratno vazduhoplovstvo menja avione Saab 105 letelicama Leonardo M 346
Austrija je odlučila da, u okviru međudržavnog sporazuma sa Italijom, nabavi eskadrilu od dvanaest aviona Leonardo M-346FA kako bi zamenila zasterele školsko-borbene avione Saab 105.
Ministarka odbrane Klaudija Taner potvrdila je 28. decembra 2024. godine ovu kupovinu, koja je u skladu sa preporukom Generalštaba Austrije i uklapa se u budžet odobren 2022. godine u okviru plana odbrane ÖBH 2032+ (Österreichisches Bundesheer je inače zvaničan naziv za oružane snage ove zemlje) .
Tanerova je naglasila da će ova nabavka rešiti ključne nedostatke u kapacitetima austrijskog vazduhoplovstva, omogućavajući domaću obuku pilota i unapređenje vazdušne odbrane, navodi Aero Time.
M-346FA je varijanta aviona M-346 Master, namenjena naprednoj obuci. Proizvodi ga kompanija Leonardo, a reč je o višenamenskom avionu sa sedam spoljašnjih tačaka za nošenje različitih vrsta naoružanja i opreme.
S brzinom od 1,15 Maha i dometom od 1.800 kilometara (1.120 milja), M-346FA je pogodan za blisku vazdušnu podršku, taktičko izviđanje i patroliranje, što ga čini ekonomičnim rešenjem za savremene potrebe odbrane.
Tokom leta (15. jula 2024.) obeležena je 20. godišnjica prvog leta aviona M-346 Master, koji se smatra jednim od najnaprednijih mlaznih trenažnih aviona današnjice. Ovaj avion doneo je mnoge nove tehnologije za unapređenje obuke budućih pilota borbenih aviona 4. i 5. generacije.
Sa više od 100 naručenih aviona za Italiju, Izrael, Poljsku, Singapur, Katar i Grčku, M-346 je postao ključni deo obuke pilota širom sveta.
Ovaj vazduhoplov je ujedno i okosnica Italijanskog ratnog vazduhoplovstva i Leonardove Međunarodne škole za obuku pilota (IFTS), gde se trenutno obučavaju piloti iz devet različitih zemalja.
M-346 Master se takođe predlaže kao potencijalna zamena za flotu aviona T-45 američke mornarice, što ukazuje na njegov značaj i kapacitet za buduće generacije pilota borbenih aviona.
Ovaj avion "vuče korene" iz saradnje nekadašnje kompanije Aermacchi sa ruskim konstruktorskim biroom Jakovljev. Iz te saradnje koja je započeta 1993. stvoren je JAK/AEM-130 koji je poleteo 1996.
Tri godine kasnije saradnja Italije i Rusije je prekinuta, a obe kompanije su nastavile s razvojem svojih aviona, pa vizuelno gotovo istovetan avion leti u Rusiji pod imenom Jak130.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.