Austrijsko ratno vazduhoplovstvo menja avione Saab 105 letelicama Leonardo M 346

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Austrija je odlučila da, u okviru međudržavnog sporazuma sa Italijom, nabavi eskadrilu od dvanaest aviona Leonardo M-346FA kako bi zamenila zasterele školsko-borbene avione Saab 105.

Ministarka odbrane Klaudija Taner potvrdila je 28. decembra 2024. godine ovu kupovinu, koja je u skladu sa preporukom Generalštaba Austrije i uklapa se u budžet odobren 2022. godine u okviru plana odbrane ÖBH 2032+ (Österreichisches Bundesheer je inače zvaničan naziv za oružane snage ove zemlje) .

Tanerova je naglasila da će ova nabavka rešiti ključne nedostatke u kapacitetima austrijskog vazduhoplovstva, omogućavajući domaću obuku pilota i unapređenje vazdušne odbrane, navodi Aero Time.

Leonardo M 346 Master Foto: Shutterstock

M-346FA je varijanta aviona M-346 Master, namenjena naprednoj obuci. Proizvodi ga kompanija Leonardo, a reč je o višenamenskom avionu sa sedam spoljašnjih tačaka za nošenje različitih vrsta naoružanja i opreme.

S brzinom od 1,15 Maha i dometom od 1.800 kilometara (1.120 milja), M-346FA je pogodan za blisku vazdušnu podršku, taktičko izviđanje i patroliranje, što ga čini ekonomičnim rešenjem za savremene potrebe odbrane.

Leonardo M 346 Master Foto: JUSTIN TALLIS / AFP / Profimedia

Tokom leta (15. jula 2024.) obeležena je 20. godišnjica prvog leta aviona M-346 Master, koji se smatra jednim od najnaprednijih mlaznih trenažnih aviona današnjice. Ovaj avion doneo je mnoge nove tehnologije za unapređenje obuke budućih pilota borbenih aviona 4. i 5. generacije.

Sa više od 100 naručenih aviona za Italiju, Izrael, Poljsku, Singapur, Katar i Grčku, M-346 je postao ključni deo obuke pilota širom sveta.

Ovaj vazduhoplov je ujedno i okosnica Italijanskog ratnog vazduhoplovstva i Leonardove Međunarodne škole za obuku pilota (IFTS), gde se trenutno obučavaju piloti iz devet različitih zemalja.

M-346 Master se takođe predlaže kao potencijalna zamena za flotu aviona T-45 američke mornarice, što ukazuje na njegov značaj i kapacitet za buduće generacije pilota borbenih aviona.

Avion Jakovljev Jak-130 Foto: Wikimedia/Ministry of Defence

Ovaj avion "vuče korene" iz saradnje nekadašnje kompanije Aermacchi sa ruskim konstruktorskim biroom Jakovljev. Iz te saradnje koja je započeta 1993. stvoren je JAK/AEM-130 koji je poleteo 1996.

Tri godine kasnije saradnja Italije i Rusije je prekinuta, a obe kompanije su nastavile s razvojem svojih aviona, pa vizuelno gotovo istovetan avion leti u Rusiji pod imenom Jak130.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>