• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Briselski aerodrom dobio novu ekološku dozvolu: 160.000 građana ugroženo bukom

Vreme čitanja: oko 2 min.

Visoki zdravstveni savet podržao poziv na zabranu noćnih kargo letova koji se odvijaju starijim i znatno bučnijim avionima, premijer odgovara da aerodrom nosi dva odsto bruto domaćeg proizvoda

  • 0
Aerodrom Brisel Foto: Shutterstock/Markus Mainka

Iako je sud u Briselu kaznio vladu Belgije u decembru prošle godine zbog buke na aerodromu u glavnom gradu te zemlje, o čemu je portal Aero.rs pisao, Flamanska regionalna vlada obnovila je ekološku dozvolu za aerodrom u martu.

Nova dozvola ne uključuje nikakva ograničenja za noćne letove tokom nedelje, ali postepeno uvodi šemu ''tihe vikend noći”, prenosi Politiko.

Ovaj potez je izazvao negodovanje među političarima, a Visoki dravstveni savet je podržao poziv na zabranu noćnih letova.

Aerodrom Brisel Foto: Shutterstock/EQRoy

Oko 160.000 stanovnika oblasti oko Briselskog aerodroma je izloženo povećanoj buci tokom noći, što dovodi do poremećaja spavanja, teškoća u učenju, visokog krvnog pritiska i depresije, navodi se u izveštaju belgijskog Visokog zdravstenog saveta. Briselski aerodrom su u 2023. godini između 23 sata i 6 sati ujutru koristila 16.284 aviona, od kojih su većina kargo letovi, koji se obavljaju starijim i bučnim avionima, navodi Politiko.

U skladu sa ovim podacima, Zdravstveni savet je preporučio potpunu zabranu sletanja i poletanja između 23 sata i 7 ujutru, kako bi stanovnici imali 7 ili 8 sati bez avionske buke. Šema "tihih večeri" bi stupila na snagu u leto 2025. godine, kada bi samo avionima koji proizvode manje buke bilo dozvoljeno da sleću između 1 sat posle ponoći i 5 sati ujutro od subote do ponedeljka.

Aerodrom Brisel Foto: Shutterstock/Alexandros Michailidis

Kako su naveli zdravstveni stručnjaci u izveštaju, ograničenja koja se završavaju pre sedam časova ujutru nisu efikasna jer je ''san manje dubok u ranim jutarnjim satima, a letovi koji se odvijaju u to doba dana imaju značajan uticaj na percepciju kvaliteta sna, budući da se ljudi lakše bude", piše Politiko, belgijski portal čija je redakcija u Briselu.

Belgijski ministar zdravlja Frank Vandenbruk, koji je inicirao studiju buke 2022. godine, pozvao je na smanjenje broja letova.

''Zalažem se za postepeno, realno i sistematsko smanjenje broja noćnih letova, pri čemu se prvo zaustavljaju letovi sa najbučnijim avionima. Noću morate pustiti ljude da spavaju'', rekao je on. Stručnjaci ipak veruju da šema neće biti primenjena u bliskoj budućnosti, pošto bi umanjila ekonomsku dobit aerodroma.

Belgijski premijer Aleksandar De Kro izjavio je da je Briselski aerodrom drugi najveći pokretač rasta nacionalne ekonomije posle Antverpena, sa 64.000 direktnih i indirektnih radnih mesta.

''To je dva procenta našeg BDP-a. Više od 350 kompanija je povezano sa ovom lokacijom“, rekao je De Kro.

(Aero.rs/Tanjug)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>