Aerodrome u svim glavnim gradovima bivše Jugoslavije čeka gužva i u septembru

Vreme čitanja: oko 2 min.

Aerodrom Beograd ima najviše raspoloživih sedišta na redovnim letovima u septembru, sa 975.487 sedišta. Ova brojka predstavlja povećanje od 4,4% u odnosu na 2023. godinu

Salinger Igor

Na osnovu raspoloživog broja sedišta na redovnim letovima, svi aerodromi u glavnim gradovima bivše Jugoslavije mogu da očekuju rast broja putnika tokom septembra u poređenju sa prošlom godinom.

Ryanair će zadržati svoju poziciju najvećeg avioprevoznika u regionu, ispred Air Serbie i Wizz Aira.

Aerodrom Beograd ima najviše raspoloživih sedišta na redovnim letovima u septembru, sa 975.487 sedišta. Ova brojka predstavlja povećanje od 4,4% u odnosu na 2023. godinu, javlja Ex-Yu Aviation News.

Salinger Igor

Air Serbia, koja će povećati svoj kapacitet za 5,5%, nastaviće da održava svoju poziciju najvećeg avioprevoznika, sa 54,9% svih raspoloživih kapaciteta na aerodromu.

Wizz Air, koji će imati više letova nego prošle godine po prvi put od marta, ipak će zabeležiti pad kapaciteta od 10,5% zbog korišćenja aviona Airbus A320 umesto A321.

Shutterstock

Aerodrom Zagreb sledi kao drugi po veličini sa 523.115 raspoloživih sedišta na redovnim letovima tokom meseca, što predstavlja povećanje od 16,2% u odnosu na prošlu godinu.

Croatia Airlines će zadržati svoju poziciju najvećeg avioprevoznika na aerodromu, sa 33,3% raspoloživog kapaciteta, a prati je Ryanair sa 30,4% svih raspoloživih sedišta.

Foto: Shutterstock/Robert Mullan

Aerodrom Skoplje će po prvi put od marta zabeležiti veći kapacitet nego prošle godine, sa ukupno 320.375 sedišta, što je povećanje od 3%.

Ovo je uprkos tome što je Wizz Air smanjio svoj kapacitet za 9,5% u odnosu na prošlu godinu. Iako će avioprevoznik imati povećanje broja letova za 10%, neće moći da nadoknadi upotrebu aviona A320 umesto A321. Wizz Air će imati 48,8% učešća u raspoloživim sedištima, a sledi ga Pegasus Airlines.

Foto: Shutterstock

Aerodrom Priština će imati 278.628 raspoloživih sedišta, međutim, mnogi letovi se prodaju isključivo preko turističkih agencija, što se smatra čarter letovima koji se ne računaju u ukupnom kapacitetu aerodroma u redovnom saobraćaju.

Ako se uzmu u obzir samo sedišta na redovnim letovima, aerodrom beleži povećanje kapaciteta od 14,7% u odnosu na prošlu godinu. easyJet ima najveći broj raspoloživih sedišta na redovnim letovima, sa 16,4% učešća, a slede Chair Airlines sa 15,4%.

Shutterstock/Alekk Pires

Aerodrom Sarajevo ima 242.927 raspoloživih sedišta na tržištu u septembru, što je značajno povećanje od 43,4% u odnosu na 2023. godinu.

Pegasus Airlines je najveći avioprevoznik sa 12,7% kapaciteta, a sledi ga Turkish Airlines sa 11,3% učešća.

Aerodromi Crne Gore

Aerodrom Podgorica ima 203.328 sedišta na redovnim letovima u septembru, što je povećanje od 15,5% u odnosu na 2023. godinu.

Wizz Air je najveći sa 22,8% ukupnog kapaciteta, uprkos smanjenju od 5,8% u odnosu na prošlu godinu, dok je nacionalni prevoznik Air Montenegro šesti po veličini.

Foto: Shutterstock

Na kraju, Aerodrom Ljubljana ima 159.690 sedišta na redovnim letovima dostupnih ovog septembra, što je povećanje od 13,1% u odnosu na prošlu godinu.

Lufthansa će biti najveći avioprevoznik sa 17,6% učešća u kapacitetu, a sledi je Turkish Airlines sa 11,5% raspoloživog kapaciteta.

(Aero.rs)