Aerodrome u svim glavnim gradovima bivše Jugoslavije čeka gužva i u septembru
Aerodrom Beograd ima najviše raspoloživih sedišta na redovnim letovima u septembru, sa 975.487 sedišta. Ova brojka predstavlja povećanje od 4,4% u odnosu na 2023. godinu
Na osnovu raspoloživog broja sedišta na redovnim letovima, svi aerodromi u glavnim gradovima bivše Jugoslavije mogu da očekuju rast broja putnika tokom septembra u poređenju sa prošlom godinom.
Ryanair će zadržati svoju poziciju najvećeg avioprevoznika u regionu, ispred Air Serbie i Wizz Aira.
Aerodrom Beograd ima najviše raspoloživih sedišta na redovnim letovima u septembru, sa 975.487 sedišta. Ova brojka predstavlja povećanje od 4,4% u odnosu na 2023. godinu, javlja Ex-Yu Aviation News.
Air Serbia, koja će povećati svoj kapacitet za 5,5%, nastaviće da održava svoju poziciju najvećeg avioprevoznika, sa 54,9% svih raspoloživih kapaciteta na aerodromu.
Wizz Air, koji će imati više letova nego prošle godine po prvi put od marta, ipak će zabeležiti pad kapaciteta od 10,5% zbog korišćenja aviona Airbus A320 umesto A321.
Aerodrom Zagreb sledi kao drugi po veličini sa 523.115 raspoloživih sedišta na redovnim letovima tokom meseca, što predstavlja povećanje od 16,2% u odnosu na prošlu godinu.
Croatia Airlines će zadržati svoju poziciju najvećeg avioprevoznika na aerodromu, sa 33,3% raspoloživog kapaciteta, a prati je Ryanair sa 30,4% svih raspoloživih sedišta.
Aerodrom Skoplje će po prvi put od marta zabeležiti veći kapacitet nego prošle godine, sa ukupno 320.375 sedišta, što je povećanje od 3%.
Ovo je uprkos tome što je Wizz Air smanjio svoj kapacitet za 9,5% u odnosu na prošlu godinu. Iako će avioprevoznik imati povećanje broja letova za 10%, neće moći da nadoknadi upotrebu aviona A320 umesto A321. Wizz Air će imati 48,8% učešća u raspoloživim sedištima, a sledi ga Pegasus Airlines.
Aerodrom Priština će imati 278.628 raspoloživih sedišta, međutim, mnogi letovi se prodaju isključivo preko turističkih agencija, što se smatra čarter letovima koji se ne računaju u ukupnom kapacitetu aerodroma u redovnom saobraćaju.
Ako se uzmu u obzir samo sedišta na redovnim letovima, aerodrom beleži povećanje kapaciteta od 14,7% u odnosu na prošlu godinu. easyJet ima najveći broj raspoloživih sedišta na redovnim letovima, sa 16,4% učešća, a slede Chair Airlines sa 15,4%.
Aerodrom Sarajevo ima 242.927 raspoloživih sedišta na tržištu u septembru, što je značajno povećanje od 43,4% u odnosu na 2023. godinu.
Pegasus Airlines je najveći avioprevoznik sa 12,7% kapaciteta, a sledi ga Turkish Airlines sa 11,3% učešća.
Aerodrom Podgorica ima 203.328 sedišta na redovnim letovima u septembru, što je povećanje od 15,5% u odnosu na 2023. godinu.
Wizz Air je najveći sa 22,8% ukupnog kapaciteta, uprkos smanjenju od 5,8% u odnosu na prošlu godinu, dok je nacionalni prevoznik Air Montenegro šesti po veličini.
Na kraju, Aerodrom Ljubljana ima 159.690 sedišta na redovnim letovima dostupnih ovog septembra, što je povećanje od 13,1% u odnosu na prošlu godinu.
Lufthansa će biti najveći avioprevoznik sa 17,6% učešća u kapacitetu, a sledi je Turkish Airlines sa 11,5% raspoloživog kapaciteta.
(Aero.rs)