Analiza iz komšiluka: Kako je Air Serbia povezala Beograd sa Evropom i svetom

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nacionalni avio prevoznik udvostručio je broj linija za dve godine, i sada ima ukupno 77

Salinger Igor

Air Serbia je prošle i ove godine uvela veliki broj novih linija, što je primetio i zagrebački analitičar Alen Šćuric.

On se u opširnoj analizi bavio načinom na koji je srpski nacionalni prevoznik pokrio neke od najvažnijih evropskih centara.

Na početku, ističe da je srpska nacionalna kompanija udvostručila broj linija za dve godine i sada ima fascinantnih 77. Air Serbia i dalje leti na većem broju čarter linija, mada manje nego ranije, jer je deo konvertovala u redovne.

Na ovaj način, ističe Šćuric, gradi regionalno čvorište u Beogradu, a u velikoj meri iza sebe je ostavila gradove u regionu, i šire.

Još je fascinantnije da je srpski prevoznik otvorio niz linija koje više nisu za primarne ili sekundarne, već tercijarne destinacije, prenosi njegov portal ZamaAero.

Salinger Igor
Istovremeno, Air Serbia ima veoma dobar faktor iskorišćenosti kabine (CLF - cabin load factor), pa je uspela da postavi linije koje su popularne među putnicima. Nekoliko je otkazano i tu je kompanija napravila grešku, smatra Šćuric.

Niz linija koje je naša kompanija otvorila 2022. beleži porast frekvencija, što samo pokazuje da su uspešne.

Analitičar iz Zagreba posebno je istakao povećan broj linija u zemljama u koje do nedavno Air Serbia nije letela.

Daje primer donedavnih “skromnih letova” za Barselonu, kao i činjenicu da putnici sada imaju na raspolaganju čak pet linija za Španiju.

Pa da vidimo prema kojim zemljama Air Serbia najviše leti iz Beograda:

* 9 linija Italija (Rim, Milano, Bari, Bolonja, Katanija, Firenca, Napulj, Palermo, Venecija);

* 8 linija Nemačka (Frankfurt, Berlin, Keln, Diseldorf, Hamburg, Hanover, Nirnberg, Štutgart);

* 6 linija Hrvatska (Zagreb, Split, Dubrovnik, Pula, Rijeka, Zadar);

* 6 linija Grčka (Atina, Solun, Hanija, Krf, Iraklion, Rodos);

* 5 linija Španija (Madrid, Barselona, Malaga, Palma de Majorka, Valensija);

* 4 linije Rusija (Moskva, Sankt Peterburg, Soči, Kazanj);

* 3 linije Turska (Istanbul, Ankara, Izmir);

* 3 linije Francuska (Pariz, Lion, Marsej).

Šćuric smatra da Air Serbia treba da pokrije još gradova iz srpske prestonice, poput Minhena, Helsinkija, Dablina, Mančestera, Varšave, Ženeve, Bejruta, Jekaterinburga, ali sve navedeno je više nego fascinantno.

Salinger Igor
Na kraju, hrvatski analitičar čestita prevozniku iz susedne države kako je pokrivena Italija, što je malo kompanija u Evropi učinilo. Isto važi za broj linija ka Nemačkoj, Hrvatskoj, Grčkoj i Španiji.

Ovog leta, najviše letova ima Tivat (40), zatim Cirih, Istanbul i Podgorica (21), Beč (18) i Budimpešta (17).

Air Serbia ima 14 linija koje imaju 14 ili više letova (pored gore navedenih, tu su Atina, Larnaka, Ljubljana, Moskva, Pariz, Skoplje, Tirana i Zagreb).

Poređenja radi, Hrvatska ima samo četiri linije sa više od 14 nedeljnih polazaka (Dubrovnik, Frankfurt, Split i Cirih).

(Aero.rs/SK)