Rusi poleću putnički Airbus A320 - sa njive?

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ukoliko se to dogodi, biće to prvo poletanje ovog tipa aviona sa površine koja nije namenska pista

Foto: Vladimir NIKOLAYEV / AFP / Profimedia

Airbus A320 aviokpmpanije Ural Airlines koji je pre nedelju dana prinudno sleteo u njivu u blizini Novosibirska sada pripremaju da sa nje - i poleti!

Sudeci po fotografijama objavljenim na drustvenim mrezama, kako je Aero.rs tačno primetio u prvom izveštaju o ovom prilično fascinantnom prinudnom sletanju, avion je pretrpeo minimalna oštećenja ako ih uopšte i ima i aviokompanija obzirom da nema drugog načina da ga "vrati" na aerodrom razmatra mogućnost da letilicu osoposi i da ona poleti sa njive!

Ukoliko se to dogodi, biće to prvo poletanje ovog tipa aviona - i verovatno velikog putničekog aviona uopšte - sa površine koja nije namenska pista.

Inače, do ovog incidenta - srećom bez posledice po putnike i posadu - došlo je, kako se to u nerećama najčešće i dešava, zbog više istovremenih kvarova i okolnosti.

Podsetimo, avion je bio na letu U61383 od Sočija (AER) do Omska (OMS). Neposredno pred planirano sletanje, na visini od oko 2150 ft (665 m) kada je avion već bio "u pravcu" piste, piloti odjednom traže da idu u "zonu čekanja", očigledno sa namerom da probaju da reše neki problem; sada je saopšteno da je taj problem bilo navodno loše vreme i loša vidljivost oko aerodroma. 

Michal Maňák / Česká ilustrační fotografie / Profimedia
Nedugo zatim, kontroli leta javljaju i da imaju problem sa hidraulikom - kasnije se ispostavilo da je u pitanju tzv. zeleni hidraulični sistem koji je izmedju ostalog reguliše i pritisak na kočnicama i da su obzirom na dužinu piste u Omsku procenili da možda zbog toga neće uspeti da zaustave avion posle sletanja.

Posada aviona, piloti Sergej Belov i Edvard Semjonov, odlučuju se za sletanje u Novosibirsk koji ima znatno dužu poletno-sletno stazu (3.600 m) ali kada su bili na pola puta - i ono što je važno - kada su prešli mesto sa kog nema povratka u Omsk, dobijaju indikaciju da troše više goriva i da neće stići na pranirani aerodrom u Novosibirsku.

Aviation Herald donosi informaciju da je avion prema planu i proračunu leta poleteo iz Sočija sa 13.787 kg goriva; 9.161 kg za sam put, 2618 kg obavezne rezerve za eventualno preusmeravanje u Tjumen ili Novosibirsk, 1.150 rezerve za "zone čekanja", 458 kg tzv contigency fuel (narodski rečeno "za ne daj Bože") i pored svega toga još 400 kg dodatnog goriva.

Vladimir NIKOLAYEV / AFP / Profimedia
Kako je i zašto uz kvar hidraulike došlo do prekomerne i neplaniane potrošnje gorviva, jedno je od pitanja na koje treba odgovor da da istraga ove nesreće.

Čim su shvatili da neće moći da stignu do Novosibirska, piloti počinju da traže pogodno mesto za sletanje - i očigledno su ga našli.

Da li će uspeti sa njega i da polete, ako je sudeći po informacijama koje dolaze iz Sibira, verovatno ćemo uskoro saznati.

(Aero.rs)