Air Serbia prekida saradnju sa Marathon Airlines: Embraeri se vraćaju u Grčku

Vreme čitanja: oko 2 min.

Air Serbia je iznajmljivala letilice od grčke avio-kompanije od prošle godine u tzv. wet lease aranžmanu, pri čemu partnerska kompanija obezbeđuje kompletnu uslugu: avion, posadu, održavanje i osiguranje

Salinger Igor
Air Serbia (JU) je danas obavestila Marathon Airlines (O8) da sa tom kompanijom raskida saradnju "bez obzira na rezultate istrage" incidenta koji se dogodio u nedelju 18. februara na letu JU324 od Beograda (BEG) ka Dizeldorfu (DUS) koji je grčka aviokompanija obavljala po ugovoru sa Air Serbia.

"Već od sutra, 21. februara 2024. godine, nijedan let Air Serbia više neće biti obavljen letelicama te grčke kompanije. Letovi koje je trebalo da obavi Marathon Airlines biće raspoređeni na druge avione u floti, da bi se održao kontinuitet saobraćaja", navela je Air Serbia

Srpska nacionalna avio-kompanija za svog,  sada već bivšeg, partnera Marathon Airlines navodi da "je avio-kompanija sa sedištem u Grčkoj koja ispunjava sve neophodne standarde Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) i članica je Međunarodne asocijacije za vazdušni prevoz (IATA)" kao i da je Air Serbia  "sarađivala od juna 2023. godine po modelu kratkoročnog zakupa aviona."

Salinger Igor
Air Serbia iznajmljivala je letilice od grčke avio-kompanije od prošle godine u tzv wet lease aranžmanu, pri čemu partnerska kompanija obezbeđuje kompletnu uslugu: avion, posadu, održavanje i osiguranje (Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance - ACMI).

"Reč je o poslovnom modelu koji već godinama primenjuje veliki broj najvećih evropskih i svetskih kompanija, a posebno je postao prihvaćen u periodu oporavka avio-saobraćaja posle pandemije korona virusa, kada je došlo do značajnog rasta tražnje na tržištu", navodi Air Serbia

Grčka avio-kompanija obavljala je letove za Air Serbia avionima Embraer E175, E190 i E195. Poslednji, peti avion, u flotu Air Serbia stigao je 30. januara, o čemu je Aero.rs tada pisao.

Pored aviona koji je imao incident na letu JU324, Air Serbia koristila još dva Embraera E195 kao i po jedan manji E190 i E175. Srpski nacionalni avio-prevozioc nameravao je da Embraer flotom aviona obavi 19% svih letova u februaru, naveo je tada Ex-Yu Aviation. Naglo povlačenje ovih kapaciteta iz upotrebe sigurno predstavljati izazov za realizaciju planiranog avio-saobraćaja.

Marathon Airlines osnovan je 2017. godine, sedište mu je u Glifadi a specijalizovan je za čarter operacije uključujući i biznis avijaciju, menadžment flote i ACMI usluge. Pored Embraer 175 i 195 aviona, koristi i poslovne avione Embraer Legacy i Hawker 800.

(Aero.rs)