Air Montenegro tvrdi da gubi milione evra: Pegasus ostao bez dozvole, ne može iz Istanbula u Podgoricu i Tivat

Vreme čitanja: oko 2 min.

Memorandum o razumevanju sa turskim vazduhoplovnim vlastima koji je efektivno značio deregulacija avio-saobraćaja između dve zemlje nije imao odobrenje Vlade, kažu u crnogorskoj nacionalnoj aviio-kompaniji. Sada je broj letova ograničen i Pegasus Airlines neće moći da leti između Istanbula i Podgorice od 15. aprila

Vlada Crne Gore je odlučila da turskoj avio-kompaniji Pegasus Airlinesu otkaže dozvolu za letove između aerodroma Istanbul Sabiha Gošken (SAW) i Podgorice (TGD), kao i da mu ne dozvoli da pokrene letove iz najvećeg turskog grada do Tivta (TIV).

Odluka je po svemu sudeći odgovor na negativne posledice koje je prisustvo Pegasus Airlinesa na ovoj ruti imalo na performanse Air Montenegra, javlja Ex-Yu Aviation.

Pegasus Airlines, koji je počeo sa letovima između Istanbula i Podgorice prošlog jula, biće primoran da prekine saobraćaj na ovoj ruti od naredne nedelje. Poslednji let je zakazan za ponedeljak, 15. aprila.

Air Montenegro (4O) i Turkish Airlines (TK) takođe održavaju letove između glavnog aerodroma Istanbula (IST) i Podgorice. Pegasus takođe obavlja letove iz Ankare (ESB) i Izmira (ADB) do glavnog grada Crne Gore, što će ostati nepromenjeno. Održavao je dnevne letove između Istanbula i Podgorice sa mešavinom aviona Airbus A320 i A321.

Salinger Igor

Pegasus Airlines je mogao da počne sa operacijama ka Crnoj Gori prošlog leta nakon što je crnogorska vlada ublažila strogi bilateralni sporazum o vazdušnom saobraćaju između dve zemlje, koji je prethodno omogućavao samo nacionalnim prevoznicima svake države da obavljaju letove.

Tihomir Dragaš, predsednik Upravnog odbora Air Montenegra, rekao je: "Prošle godine, zvaničnik iz [crnogorskog] Ministarstva kapitalnih investicija potpisao je Memorandum o razumevanju (MoU) sa turskim vazduhoplovnim vlastima, koji je stvorio takozvanu politiku otvorenog neba između dve zemlje. Ovaj Memorandum o razumevanju je potpuno nelegalan i nema odobrenje vlade. Sada je broj letova ograničen i Pegasus Airlines neće moći da leti između Istanbula i Podgorice od 15. aprila".

Dragaš napominje da je Air Montenegro zbog usluge Pegasus-a Istanbul - Podgorica izgubio nekoliko miliona evra.

Salinger Igor

Prema potpisanom dokumetu, Pegasus je bio obavezan da plati Air Montenegru deset evra za svakog putnika prevezenog na ovoj liniji, međutim, Dragaš tvrdi da bi avio-kompanija zaradila mnogo više da je ona ta koja je prevozila ove putnike, navodi Ex Yu Aviation.

Zbog slabije popunjenosti na liniji do Istanbula, Air Montenegro je zabeležio pad broja putnika za oko 4% tokom prvog kvartala ove godine na 54.500 u poređenju sa 2023, primećuje predsednik UO crnogorske avio-kompanije, prenosi Ex-Yu Aviation.

Ovog leta, Turska je drugo najveće tržište Crne Gore po dostupnim kapacitetima posle Srbije. Air Montenegro leti za Istanbul iz Podgorice i Tivta, a nedavno je počeo i sa letovima između Izmira i Tivta o čemu je Aero.rs pisao pre neki dan.

(Ex-Yu Aviation / Aero.rs)